×
تشکری هاشمی:

تراموا بدون مطالعه، بازگشت به عقب است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات حمل و نقل شهر تهران، بر ضرورت برنامه ریزی و اقدامات فنی کارشناسی شده؛ تأکید کرد.

  • ۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
  • شورای شهر تهران
  • 2400 بازدید
  • ۰
  • تراموا بدون مطالعه، بازگشت به عقب است

    به گزارش صبح مجلس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه دویست‌ونودوهشتمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اظهار داشت: شورای ششم شهر تهران اولین و مهم‌ترین اولویت خود را حل مشکل حمل‌ونقل عمومی قرار داده است. مشکل آلودگی هوا، تراکم ترافیک و اتلاف وقت مردم و بسیاری از مشکلات دیگر ریشه در نبود حمل‌ونقل عمومی در تراز شهر تهران دارد.

    وی ادامه داد: شورا تلاش کرده است با اختصاص منابع مناسب، این خلأ را از طریق خرید اتوبوس، واگن و سایر الزامات نظیر تاکسی تأمین کند. در بخش اتوبوس، قراردادهای بسیار خوبی در شهر تهران منعقد شده است. البته برخی از این قراردادها زمان‌بر است. به عنوان مثال، علاوه بر قرارداد با شرکت‌های داخلی برای ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی که بخش اعظم آن تحویل شده و تا دو سه ماه آینده کامل می‌شود، برای ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین دیگر نیز قرارداد بسته‌ایم که قول داده شده تا اردیبهشت یا نهایتاً خرداد سال آینده به ناوگان اضافه شود. همچنین قرارداد خرید اتوبوس‌های برقی از چین در حال نهایی شدن است و حدود ۱۸۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها به کشور رسیده که پس از آماده‌سازی در خطوط شهری تهران خدمات‌رسانی خواهند کرد.
    تشکری هاشمی با اشاره به ناوگان مترو افزود: در خصوص خرید ۶۳۰ واگن مترو و مشکلاتی که در این مسیر پیش آمده بود؛ ریاست محترم شورای شهر با رئیس‌جمهور صحبت‌هایی داشته‌اند و قول‌هایی برای پیگیری و رفع مشکلات داده شده است. این واگن‌ها قرار بود از بهمن‌ماه به‌تدریج وارد شوند؛ اما به دلیل موانع موجود، این امر محقق نشد. امیدواریم در سال آینده به تدریج این واگن‌ها وارد شوند.
    وی درباره موضوع تراموا نیز گفت: این روزها صحبت‌های زیادی درباره تراموا می‌شود. ما انتظار داشتیم شهرداری تهران ابتدا مطالعات فنی، ترافیکی، اقتصادی و اجتماعی جامعی ارائه دهد. اما متأسفانه، شهرداری دو رام قطار به‌صورت آزمایشی از چین وارد کرده است که قرار است برای آنها تست میدانی انجام شود. هرچند این اقدام می‌توانست پس از انجام مطالعات پایه‌ای صورت گیرد؛ اما اکنون هم‌زمان با تست میدانی، مطالعات لازم را از شهرداری خواهیم خواست. در غیر این صورت، این ناوگان عمل برگشت خواهد بود.
    وی افزود: اگر این ناوگان بتواند تمامی سؤالات و ابهامات را رفع کند؛ می‌تواند به ناوگان حمل‌ونقل تهران اضافه شود. در غیر این صورت، این ناوگان به کشور مبدأ بازگردانده خواهد شد. این قطارها در حال مونتاژ هستند و طی یکی دو هفته آینده عملیات مونتاژ به پایان می‌رسد. تست‌های شبانه نیز در مسیری که شهرداری اعلام کرده، حد فاصل تهرانپارس تا میدان آزادی، انجام خواهد شد. البته من بعید می‌دانم  در کمتر از دو ماه بتوان راجع به این موضوع قضاوت کرد.
    رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل در خصوص جایگاه‌های شارژ اتوبوس‌های برقی گفت: شهرداری تهران قراردادهایی با سازندگان داخلی برای تأمین این جایگاه‌ها منعقد کرده است. پیش‌تر ۷۴ جایگاه شارژ پیش‌بینی شده بود و در بودجه امسال ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌های برق مورد نیاز اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی اختصاص یافته است. این امر مشروط به ارائه معماری و مشخصات فنی از سوی شهرداری است تا منابع شهروندان به درستی استفاده شود.
    وی در پایان تأکید کرد: تحقق این موارد به همت شهرداری بستگی دارد و ما در شورا نظارت دقیق خواهیم داشت تا اقدامات در چارچوب برنامه‌ریزی‌ها پیش برود.
    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=24525

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس | پوشش تخصصی اخبار مجلس شورای اسلامی
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس