عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات:
نماینده اهواز از پیگیری تشکیل مجمع عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و این مطالبه را منطقی خواند.
نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری:
فرشاد ابراهیم پور نورآبادی با تاکید بر اینکه مسئولان باید از اتفاقات تلخ درس عبرتی بگیرند، گفت: نظام مهندسی در مورد عمر لوازم و تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس و مراکز آموزشی باید دستور العملی ارائه کند، این مسئله طبیعی است که سازمانهای خارج از نظام تعلیم و تربیت مثل سازمان استاندارد و یا نظام مهندسی برنامه مشخصی برای ایمنی مراکز آموزشی تعریف کنند.
محمد امیر، نماینده اهواز و دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، با پیگیری اجرای ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده، خواستار واریز سهم درآمد گمرکی به شهرداریها و دهیاریها شد. از وی در مراسمی با حضور رئیس شورای عالی استانها تقدیر شد.
نماینده مردم اندیمشک:
جهانبخش قلاوند از وقوع دو زمینلرزه پیاپی در منطقه حسینیه شهرستان اندیمشک خبر داد و گفت: نیروهای امدادی از لحظات ابتدایی در محل حادثه حاضر شدهاند و بررسیها برای ارزیابی خسارات احتمالی ادامه دارد اما تاکنون گزارشی از خسارت جانی گزار نشده است.
محمد امیر، نماینده اهواز، با انتقاد از فروش سکه توسط بانک مرکزی در مرکز مبادله ارز و طلا، تاکید کرد که این اقدام نه تنها بازار را به ثبات نرسانده، بلکه باعث افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت سکهها شده است.
فرشاد ابراهیمپور، نماینده مجلس شورای اسلامی:
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از نهادهای مسئول خواستار ارائه گزارش دقیقی در خصوص دلایل جمعآوری کیوسک انتظامی از اطراف کوی دانشگاه تهران شد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری:
از بررسی ابعاد مختلف قتل دانشجوی دانشگاه تهران توسط زورگیران در کمیسیون آموزش مجلس خبر داد و گفت: سامانه هوشمند نظارتی در اطراف دانشگاه ها وخوابگاه ها ایجاد شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس:
عباس پاپیزاده گفت: ۸۵ میلیون نفر از افراد جامعه ما یارانه میگیرند که این ظلم در حق اقشار کم درآمد جامعه است.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس؛
سید محسن موسوی زاده، نماینده مراهواز، تاکید کرد: نگاه قومی و سیاسی به آموزش و پرورش خوزستان قابل قبول نیست.
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:
ابراهیم پور با تاکید بر اینکه مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی زندگی فرزندان این سرزمین را با آزمون و خطا مواجه نکنند، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر کرده است که در پایه یازدهم و دوازدهم تاثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور اعمال شود، در صورتی که این تصمیم در شورای سنجش و پذیرش به تایید برسد، مجلس هیچ مخالفتی با آن ندارد.
مجتبی یوسفی:
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، ممانعت از پیشرفت در موضوعات علمی را سیاست آمریکا در قبال ایران دانست و گفت: بدعهدی ایالات متحده در توافق برجام، افزایش تحریمها، جلوگیری از ارسال دارو و توقف غنی سازی ۲۰ درصد از جمله واقعیتهای مذاکره با آمریکا است.
مجتبی یوسفی:
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح قانون انتخابات شوراها برای افزایش اختیارات این نهاد، بر لزوم انجام تغییرات اساسی در این قانون تاکید کرد.
مجمع نمایندگان استان خوزستان در نامهای از وزیر نفت برای تقویت دانشگاه صنعت نفت، تنها دانشگاه تخصصی مستقر در استان خوزستان تشکر ویژه کرد.
نماینده مردم باغملک و ایذه:
نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به اجرای قانون کنکور بر خلاف قانون مجلس و منویات رهبر معظم انقلاب است.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون:
محمد امیر گفت: تغییرات ساختاری در اقتصاد، خودکفایی، عزت و استقلال کشور از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.
عضو هیأت رئیسه مجلس:
مجتبی یوسفی گفت: ما ملتی هستیم اهل گفتوگو و مذاکره، ولی خط قرمزهایی داریم و خط قرمز ما، عزت و اقتداری هست که بر مبنای دین و با هدایت مقام معظم رهبری پایه و اساس دارد.
نائب رئیس کمیسیون آموزش؛
فرشاد ابراهیم پور گفت: مصوبه جنجالی تاثیر معدل در کنکور سراسری، که با انتقادات گستردهای مواجه شده بود، بار دیگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات:
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه تائید مصوبه مجلس در هیات عالی نظارت، دولت از سال آینده مکلف به پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی نیمه دوم سال ۱۴۰۰ میشود.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون؛
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در حضور وزیر آموزش و پرورش از وضعیت بحرانی فضای فیزیکی مدارس، کمبود معلمان متخصص و مهاجرت گسترده فرهنگیان در استان خوزستان خبر داد و خواستار توجه ویژه وزارتخانه به این مشکلات شد. وی هشدار داد که شرایط نامناسب مدارس و نیروی انسانی، منجر به ترک تحصیل دانشآموزان و افت کیفیت آموزشی شده است.