عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات:
نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر میخواهیم آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خود برسد باید معلم تکریم شود، گفت: برخورد حذفی و تنبیهی با معلمان را به هیچ وجه نمیپذیریم؛ ابتدا ما باید شان معلم را حفظ کنیم و در سایه تکریم معلم بهترین نتایج را به دست میآوریم.
عضو کمیسیون اقتصادی:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمیسیون اقتصادی با هدف جلوگیری از تبعیض ناروا و برقراری عدالت، موضوع اعطای تسهیلات میلیاردی به کارکنان بانکها و بورس را پیگیری میکند.
مجتبی یوسفی:
یوسفی با اشاره به آغاز همزمان فعالیت مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم تصریح کرد: یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی همراهی و همدلی با دولت برای اجرای برنامه هفتم توسعه است تا وزرا به وعدههای خود در اجرای برنامه توسعه عمل کرده و در عین حال سایر وعدههایشان یعنی بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی و جلوگیری از کوچک شدن سفرههای مردم و افزایش حقوق براساس تورم را عملیاتی کنند.
نماینده مردم اهواز،باوی،کارون و حمیدیه:
نماینده مردم اهواز،کارون،باوی و حمیدیه در مجلس اظهار کرد:مدیران هر استان بستگی به استاندار دارد و طبیعتاً اگر استاندار خوزستان بومی باشد، مدیران بومی انتخاب میکند، اما اگر استاندار غیربومی باشد لاجرم به دلیل عدم شناخت نسبت به نیروی انسانی استانی، مدیران غیربومی انتخاب میکند.
ابراهیم پور خطاب به پزشکیان؛
نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار و ۵۰۰ بازنشسته فرهنگی مشمول رتبه بندی معلمان نشدهاند، اظهار داشت: احکام بازنشستگی این گروه از فرهنگیان قبل از رتبهبندی است و حدود ۲ همت اعتبارات مالی را میطلبد تا این گروه از فرهنگیان که بازنشسته هستند به آنچه حقشان است در قانون رتبهبندی معلمان برسند.
فرشاد ابراهیم پور:
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر لزوم اصلاح مصوبه تاثیر معدل در کنکور، اظهار داشت که اجرای این مصوبه بدون فراهمسازی زیرساختهای لازم و زمانبندی مناسب، عدالت آموزشی را به خطر میاندازد و استرس کنکور را به سه سال تحصیلی منتقل میکند.
سید محمد مولوی :
سید محمد مولوی با انتقاد از مشکلات چندین ساله آب و فاضلاب استان خوزستان،گفت: بی توجهی به رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان چالشهای متعددی به لحاظ جسمی و روحی برای اهالی این استان به همراه داشته است، دولتهای مختلف از جمله دولت شهید رئیسی تلاشهای گستردهای داشتند تا یکبار برای همیشه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری معضلات فاضلاب این استان مرزی کشور حل شود.
جهانبخش قلاوند :
نماینده مردم اندیمشک در مجلس دوازدهم با انتقاد از رتبه پایین استان خوزستان به لحاظ آموزشی، گفت: در استان خوزستان بخشی با عنوان آموزش و پرورش عشایر داریم که دانش آموزان در کلبهها، چادر و کانکسهای فرسوده در سرما و گرما درس می خوانند، بی تردید امکانات آموزش و پرورش باید برای تمام دانش آموزان یکسان باشد چرا که تفاوتی میان عشایر یا سایر مناطق دیگر وجود ندارد.
به گفته امیرحسین نظری، نماینده مردم رامهرمز، کابینه پیشنهادی پزشکیان به خوبی توصیههای رهبر انقلاب را مدنظر قرار داده است و نمایندگان مجلس با اکثریت وزرای پیشنهادی موافق هستند. وی همچنین بر لزوم توضیح برخی وزیران درباره عملکرد گذشتهشان تأکید کرد.
محمد امیر:
محمد امیر، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم را نامتوازن توصیف کرد و بر اهمیت ارائه برنامههای عملیاتی و واقعبینانه از سوی وزرای پیشنهادی تأکید کرد. وی ضمن اشاره به چالشهای انتخاب کابینه در کشور، از انتظارات بالا برای تشکیل دولتی قویتر سخن گفت.
مجتبی یوسفی:
مجتبی یوسفی با اشاره به ارسال لایحه اصلاح حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با امضای سرپرست سابق ریاست جمهوری به مجلس، گفت: طبق آئیننامه زمانی که دولت عوض میشود، دولت بعد میتواند لوایح را استرداد کند؛ بنابراین در حال حاضر این موضوع در اختیار دولت دکتر پزشکیان است که لوایحی که اولویت دارد را به مجلس ارسال کند. لذا از دولت میخواهیم هرچه سریعتر این لایحه را مجدداً به مجلس ارسال کند تا ما در مجلس بتوانیم با اولویت آن را بررسی کنیم.
نماینده مردم اهواز:
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بروکراسی طولانی و سهمخواهی برخی افراد و گروهها از عواملی است که جلوی رونقبخشیدن به “تولید و اشتغال” در خوزستان را میگیرد.
محمد کعب عمیر:
به عنوان عضو کمیسیون انرژی، با انتخاب افرادی که در دولتهای گذشته مانند دولت آقای روحانی یا خاتمی فعالیت داشتهاند، مخالف هستم. باید کسی را انتخاب کنیم که شاخصههای کارآمدی و سایر معیارهای مورد نظر مقام معظم رهبری را داشته باشد.
امیدوارم آقای پزشکیان و دولت چهاردهم نگاه ویژهای به استان خوزستان داشته باشند تا بتوانیم مشکلات این استان را حل کنیم.
محمد امیر عضو کمیسیون اصل نود اظهار داشت: شهرداری و خدمات شهری تناظر یک به یک با میزان رضایت و رفاه عمومی و اجتماعی دارد و هر اندازه این دستگاهها فعال و سرحال باشند، میزان رضایت مندی عمومی ارتقا می یابد.
فرشاد ابراهیم پور نورآبادی:
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تمایل دانش آموزان برای آموختن علوم مهارتی، گفت: تمایل دانش آموزان به آموختن علوم نظری و حضور در دانشگاهها منجر به خروج حجم وسیعی از فارغ التحصیلان بدون مهارت شده است، مسئولان آموزش و پرورش اگر بتوانند به فعال سازی مدارس جهادی روی بیاورند و مشاغل کارخانهای و صنعتی را به صورت حرفهای تقویت کنند بیتردید دانش آموزان بعد از اتمام آموزش متوسط وارد بازار کار میشوند.
سیدمحمد مولوی:
نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نابرابری آموزشی در عدم استفاده از ظرفیتهای استانهای مختلف را موثر دانست و گفت: شورای آموزش و پرورش استانها و شهرستانها بزرگترین ظرفیت قانونی در حوزه آموزشی محسوب میشوند که ریاست آن بر عهده استاندار و فرماندار هر استان است؛ چرا وزیر کشور چنین ظرفیتی که میتواند منجر به ارتقاء نظام آموزشی کشور شود را نادیده میگیرد؟
محمد امیر:
نماینده اهواز در مجلس گفت: دولت جدید باید با همفکری عقلای بزرگ کشور افرادی بدون حاشیه را به مجلس معرفی کند تا مجلس نیز بتواند انتخابی منطقی و دقیق برای دولت بعدی داشته باشد.
محمد کعب عمیر:
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: روزهای آتی تحقیق و تفحص از صنایع شیر ایران طی روزهای آتی کلید می خورد.
مجتبی یوسفی:
عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به رویکرد انگیزشی وزارت نیرو مانند پاداش مدیریت مصرف که در قبوض برق اعمال میشود، گفت: این رویکرد منجر به کاهش مصرف و همراهی مردم میشود چراکه به عینه کاهش هزینههای قبوض خود را میبینند و حتی این اقدام وزارت نیرو به اندازه تولید یک نیروگاه کاهش مصرف به دنبال داشت.