نماینده مردم تهران طی تذکری:
حسین صمصامی با هشدار درباره پیامدهای بودجه تورمی، تأکید کرد: «بودجه سال آینده نباید تورمزا باشد.»
وی از نمایندگان خواست با دقت نظر بالا در بررسی بندبند بودجه ۱۴۰۵، مانع از ایجاد تورم جدید شوند.
توسط مرکز پژوهش های مجلس منتشر شد؛
مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به بررسی شاخص های ملی سنجش فساد و سلامت اداری پرداخت.
عزتالله حبیبزاده، نماینده مجلس:
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس با استقبال از حمایت رهبر انقلاب از دولت و مجلس، تأکید کرد این «اتحاد مقدس» باید با ورود جدیتر به حوزه معیشت مردم همراه شده و به بهبود وضعیت اقتصادی خانوادهها منجر شود. وی بر ضرورت پیروی مسئولان از رهبری در اولویتدادن به معیشت مردم تأکید کرد.
امیر حیات مقدم:
نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس با هشدار درباره تبدیل چالشهای اجتماعی به بحران امنیتی، گفت: «بیکاری به چالش سیاسی تبدیل میشود و متعاقباً بحران امنیتی ایجاد میکند.» وی بر لزوم توجه فوری به معضل اشتغال و جلوگیری از تشدید بحرانهای اجتماعی تأکید کرد.
هادی قوامی:
نماینده مردم اسفراین با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر احیای واحدهای تولیدی، از مجلس خواست برای تقویت تولید و مهار تورم اقدام کند تا وضعیت معیشت مردم بهبود یابد.
رضا جباری قرائت کرد:
۷ سوال از وزرای کشاورزی، نیرو، آموزش و پروش و علوم و تحقیقات اعلام وصول شد.
در صحن علنی صورت گرفت؛
نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت حمایت از گسترش باشگاههای ورزشی دریا محور تکالیفی را برای دولت تعیین کردند.
در صحن علنی انجام شد؛
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح حمایت از تولید کشاورزی و افزایش تاب آوری تأمین نیازهای غذایی در شرایط جنگی و بحرانی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.
قالیباف در صحن علنی؛
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر رسایی درباره عدم ارائه گزارش از سوی قوای سه گانه در خصوص اجرای قانون «شفافیت قوای سه گانه، دستگاههای اجرایی و سایر نهادها» اعلام کرد که پیگیر اجرای قانون شفافیت در مجلس و همچنین قوای دیگر هستیم.
رئیس فراکسیون کارآفرینی مجلس:
نماینده فومن و شفت و رئیس فراکسیون کارآفرینی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بانک توسعه صادرات ایران بازوی اصلی دولت در پشتیبانی از کارآفرینان و تقویت ظرفیتهای صادراتی کشور است و با حمایت ویژه از بنگاههای کوچک و متوسط می تواند نقش موثرتری در تقویت این صنایع ایفا کند.
سمیه رفیعی:
سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با تأکید بر نقش گروههای جهادی در کمک به دانشآموزان محروم گفت: مجلس همواره از فعالیتهای این گروهها حمایت کرده و در مواقع لازم برای همراهی و پشتیبانی ورود میکند.
لک علیآبادی در نطق میان دستور:
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سالهاست لرستان در شاخص فلاکت رتبه نخست کشور را دارد، این مشکل را ناشی از بیتوجهی مسئولان دانست و افزود: نمیخواهد از ما لرها تعریف کنید فرهنگ و اصالت لرها را سنگ نوشتهها فریاد میزنند.
دکتر نگاهداری در جمع معاونان و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی:
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در در نشست مشترک مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و معاونان و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه های دستگاه های اجرایی، بیان داشت: این نهاد با ارسال بیش از ۳ هزار نامه راهبری حجم گسترده ای از مشاوره سیاستی را در سال گذشته ارائه کرد.
ابراهیم رضایی خبر داد:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب طرح تقویت بنیه نیروهای مسلح در مقابله همهجانبه با جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
مصوبات امروز مجلس شورای اسلامی ۱۶ شهریور ۱۴۰۴؛ ارجاع موافقتنامه حمل و نقل ریلی به مجمع تشخیص و تصویب شروط خدمت سربازی ورزشکاران.
دیوان محاسبات کشور به انحرافات مالی ناشی از تأمین منابع پژوهشگاه نیرو از شرکتهای دولتی ورود کرد.
احمد فاطمی:
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی خواستار اقدام فوری رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص احکام اصلاحی رتبهبندی بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۱ شد.
نادرقلی ابراهیمی:
نماینده مردم اراک در مجلس از مسئولان خواست هرچه سریعتر برای جلوگیری از کاهش بیشتر ارزش پول ملی اقدام کنند. وی هشدار داد که ادامه این روند، فشار زیادی بر زندگی مردم وارد خواهد کرد.
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بررسی کرد:
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با انتشار گزارشی به بازسازی و نوسازی صنایع ساخت محور در ایران(۱): الزامات و چالش ها پرداخت.
فرشاد ابراهیم پور:
با پیگیری کمیسیون آموزش مجلس، تغییرات اعمال شده در ظرفیت پذیرش متعهدین خدمت رشتههای پزشکی و دندانپزشکی لغو شد. نایب رئیس این کمیسیون تأکید کرد هرگونه تصمیمگیری در این حوزه باید مبتنی بر کار کارشناسی و عدالت آموزشی باشد.