حسین حق وردی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص احداث مترو شهریار، گفت: پیش از آغاز دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی برای شهریار طرح قطار حومهای وجود داشت که مطالعات آن نیز انجام شده بود و متولی آن راه اهن بود که اقدامی نیز در این راستا انجام نشده بود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خواسته مردم در شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد و همچنین شهرها و شهرکهای اطراف اتصال به مترو پایتخت است، ادامه داد: با تغییر دولت و با اقدامات استاندار سابق تهران با مرکزیت دفتر اینجانب و مشارکت شهرداریهای مسیر از جمله قدس، باغستان، شهریار، اندیشه، ملارد و صفادشت کنسرسیومی ایجاد کردیم و از سوی دیگر نیز شرکت عمران اندیشه را مشارکت داده شد، شرکت سهامی مترو غرب استان تهران را تشکیل دادیم که ثبت شده است و مدیرعامل نیز تعیین شده نمایندگان شهرداریها به عنوان اعضای هیات مدیره نیز انتخاب شده اند.
وی با تاکید بر اینکه اساسنامه شرکت سهامی مترو غرب استان تهران با مشورت مشاوران اینجانب و معاونت امور عمرانی استانداری تهران آماده شده است و باید به صورت لایحه در شورا مصوب شود، عنوان کرد: اولین اقدامی که باید شرکت مذکور انجام دهد به کارگیری مشاور برای انجام طرح مطالعاتی است.
حق وردی با بیان اینکه ۹ میلیارد تومان بودجه مطالعاتی برای اجرای مترو غرب استان تهران مدنظر قرار گرفته شده است که در اختیار شهرداری تهران قرار میگیرد، عنوان کرد: با شهرداری تهران و متروی تهران مذاکرات خوبی داشته ایم که مقرر شده است مطالعات طرح با استفاده از بودجه موجود توسط آنها انجام شود.
حق وردی با اشاره به اینکه امیدوارم مطالعات تفسیلی در سال جاری انجام و مصوبه شورای ترافیک دریافت گردد و تا پایان این دوره از مجلس عملیات اجرای مترو در غرب استان تهران آغاز شود، افزود: باید با انجام مطالعات بهترین و کم هزینه ترین مسیر تعیین شود، شاید مقرر شود خط ۱۰ متروی تهران را به عنوان طولانی ترین خط مترو ادامه دهیم زیرا با شهر قدس ۳ کیلومتر فاصله دارد، اما همه مسائل به نظر مشاور بستگی دارد./
پایان پیام
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.