عبدالعلی رحیمی مظفری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کلنگ زنی پروژه احداث کمربندی جنوب شیراز به شرق استان فارس ، گفت: پروژه ای که به صورت رسمی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن بودیم، قطعه اول محور کوهنجان به کوار به طول ۲۴ کیلومتر است که با بهره برداری از آن علاوه بر کاهش محرومیتهای بخش کوهنجان شهرستان سروستان و منطقه فرمشکان شهرستان کوار، زمینه کاهش بار ترافیکی در بزرگراه های شیراز ، فسا – شیراز ، جهرم – شیراز ، عسلویه را به دنبال دارد.
نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی افزود: این پروژه یکی از حیاتیترین پروژه هایی جاده ای استان فارس است که باعث می شود شهرستان سروستان و شهرستانهای شرقی استان فارس به شهرستان های جنوبی و استانهای بوشهر و خوزستان متصل شود.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه پس از پیگیری ها و بازدیدهای میدانی مستمر، نوزدهم تیر ماه آغاز شد، گفت: مدت زمان اجرای این پروژه ۲۴ ماه پیش بینی شده است اما با توجه به نیاز ضروری مردم منطقه، تلاش ما این است با تامین به موقع اعتبارات، این پروژه زودتر از موعد تکمیل و راه اندازی شود.
رحیمی مظفری با اشاره به اینکه فاز دوم این پروژه زمینه اتصال بخشی از جاده کرمان و شرق فارس به جاده عسلویه را از مسیر نیریز، خرامه، سروستان، کوهنجان و کوار فراهم می کند، افزود: قطعه دوم این پروژه به طول تقریبی ۲۵ کیلومتر از بزرگراه شیراز ، جهرم و از ابتدای جاده فرمشکان آغاز و در خروجی جاده فرمشکان و خروجی شهر کوار به بزرگراه شیراز ، عسلویه متصل میشود که با پیگیری زیاد در پیوست یک بودجه قرار گرفته است ولی با توجه به اینکه مراحل اخذ کمیسیون ماده ۲۳ آن به طول انجامید، امکان قرارگیری آن به صورت مشترک با قطعه اول فراهم نشد.
وی ادامه داد: با محوریت قرارگرفتن این دو قطعه در لیست مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری به استان فارس، پس از کلنگ زنی فاز اول، بازدیدی با حضور معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی از پروژه کوهنجان به کوار انجام شد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه این پروژهها از مهمترین طرحهای زیربنایی و شریانهای مهم ارتباطی استان فارس است که با تکمیل رینگ کمربندی جنوب شیراز می تواند بار سنگین ترافیکی را حل نماید، گفت: در نگاه کلی، اجرای فاز اول فاصله کرمان تا شرق فارس را از محور کوهنجان و فرمشکان به استان بوشهر و منطقه ویژه اقتصادی عسلویه و شهرستان های فیروزآباد و لامرد و مناطق اقتصادی آنها نزدیک میکند و با تکمیل قطعات بعدی از محور سیاخ دارنگون ارتباط با جاده شیراز ، اهواز از طرفی زمینه اتصال این مسیر شریانی و رینگ تکمیلی آن تا آزادراه شیراز ، اصفهان را فراهم می شود و از طرفی روستاهای مجموعه قنات و دهداری نیز از بن بست خارج می شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت این پروژه، بازدیدها و پیگیریهای مستمر هم از طریق کمیسیون انرژی و هم سایر دستگاهها، جهت رفع موانع احتمالی انجام می شود./
پایان پیام
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.