به گزارش صبح مجلس، الهویردی دهقانی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره نحوه ارائه خدمات در نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودرو، گفت: با توجه به اینکه کیفیت برخی قطعات خودروهای تولیدی پایین است، این قطعات در دورهی کوتاهی پس از مصرف دچار مشکل شده و به تعمیر یا تعویض نیاز دارند که ریشه این معضل را باید در عدم رقابتی بودن صنعت خودروسازی در ایران جستجو کرد، در شرایطی که ما ناچاریم فقط از محصولات ۲ خودروساز بزرگ کشور استفاده کنیم، رضایتمندی مشتری ملاک عمل این خودروسازیها نیست.
وی با بیان اینکه در شرایط انحصاری بازار خودرو این شرکتها به هر بهانهای سعی میکنند از مسئولیت قطعات معیوب، شانه خالی کنند، ادامه داد: در صورتی که در بازار رقابت ایجاد شود و رضایتمندی مشتری ملاک عمل قرار گیرد، این مشکلات ایجاد نمیشود و خودروسازان با ارائه خدمات پس از فروش مناسب بدون بهانهتراشی، خودروهای معیوب را تعمیر میکنند.
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در برخی موارد خودروهای نویی که به مشتری تحویل داده میشود نیز معیوب است یعنی از همان ابتدا خودرو با مشکل روبه رو بوده و از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و در دورهی کوتاهی پس از استفاده ایرادات این خودروها مشخص میشود.
دهقانی با بیان اینکه وزارت صمت باید با تشدید نظارت، عملکرد نمایندگیهای ارائه کننده خدمات پس از فروش را بهبود بخشد، تصریح کرد: در صورتی که رضایتمندی مشتری، محور اقدامات باشد و خودروسازان بدانند در صورتی که محصول تولیدی از کیفیت مناسب برخوردار نباشد و خدمات پس از فروش مطلوب نیز ارائه نشود، محصول روی دستشان باقی میماند و خریداری ندارد از یک سو قطعات مناسب برای خودروی تولیدی استفاده میشود و از سوی دیگر گارانتی مناسبی نیز ارائه خواهد شد.
منبع: خانه ملت
انتهای پیام
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.