×

فرشاد ابراهیم‌پور:

کمبود معلم در کشور گسترده نیست

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به ادعای کمبود معلم گفت: این مشکل به صورت گسترده در کشور وجود ندارد و تنها در برخی مناطق خاص یا رشته‌های تخصصی نیاز مقطعی داریم.

  • ۱ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
  • ایکانا
  • 1006 بازدید
  • ۰
  • کمبود معلم در کشور گسترده نیست

    به گزارش صبح مجلس؛ فرشاد ابراهیم‌پور نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأخیر در اعلام نتایج معلمان">آزمون استخدامی معلمان، گفت: واقعیت این است که بخشی از تاخیر به شرایط خاص کشور در ماه‌های اخیر بازمی‌گردد؛ هم‌زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون با بحران جنگ دوازده روزه و مسائل امنیتی، موجب تغییر در تقویم آزمون شد. با این حال، سازمان امور استخدامی و دستگاه‌های ذی‌ربط می‌توانستند با پیش‌بینی دقیق‌تر، این فرآیند را زودتر به سرانجام برسانند.

    انتظار برای مدیریت آینده‌نگرانه در آزمون‌های استخدامی

    نماینده ایذه، دزپارت، باغملک و صیدون در مجلس شورای اسلامی، افزود: براساس قانون برنامه هفتم توسعه و سیاست‌های کلی نظام در حوزه مدیریت منابع انسانی، پیش‌بینی نیاز و اجرای به‌موقع آزمون‌ها از وظایف دستگاه‌های اجرایی است و انتظار می‌رود این روند در آینده با نگاه آینده‌نگرانه و مدیریت منابع انسانی به موقع انجام شود.

    تضمین کیفیت آموزشی پس از آزمون با حفظ حقوق داوطلبان:

    نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس درباره تضییع حقوق داوطلبان و کیفیت آموزشی، تاکید کرد: پذیرفته‌شدگان آزمون ماده ۲۸ بخش کوچکی از جامعه بزرگ فرهنگیان را تشکیل می‌دهند و هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی به مدارس معرفی می‌شوند. از نظر قانونی و حقوقی حقی از آنان ضایع نشده و با نظارت‌های لازم، کیفیت آموزش حفظ خواهد شد.

    ابراهیم‌پور با اشاره به بلاتکلیفی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی، گفت: فرآیند آزمون و جذب نیرو مسئولیتی مشترک بین سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش است. وزارت آموزش و پرورش به‌موقع تقاضای خود را ارائه کرده، اما تاخیر در مراحل اداری و ابلاغ نتایج، عمدتاً ناشی از کندی سازمان امور اداری و استخدامی بوده است.

    کمبود معلم محدود و مقطعی است

    این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در مورد ادعای کمبود معلم و آشفتگی در جذب نیرو، یادآور شد: کمبود ساختاری معلم در کشور به‌صورت گسترده وجود ندارد و بخش عمده نیاز آموزشی با نیروهای موجود و جذب‌های گذشته تامین شده است. با این حال، در برخی مناطق خاص یا رشته‌های تخصصی، نیاز مقطعی وجود دارد که همین آزمون‌ها برای جبران آن برگزار می‌شود.

    نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در مورد جزییات آموزش‌های بدو خدمت و کیفیت کار معلمان جدید، خاطرنشان کرد: طبق اسناد بالادستی و قانون برنامه هفتم توسعه، توانمندسازی معلمان الزامی است؛ برای پذیرفته‌شدگان ماده ۲۸ نیز آموزش‌های بدو خدمت به‌صورت فشرده یا هم‌زمان با شروع فعالیت پیش‌بینی شده و دوره‌های مهارتی و ضمن خدمت در طول سال تحصیلی برگزار خواهد شد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=31134

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    2Q357U لطفاً کد نمایش داده شده را وارد نمایید.

    صبح مجلس | پوشش تخصصی اخبار مجلس شورای اسلامی
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس