وحید کنعانی کلور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار صبح مجلس، درباره آخرین وضعیت طرح کاهش سن ورود دانشآموزان به مدرسه اظهار کرد: در حال حاضر مجلس هیچ مصوبهای در این زمینه نداشته و تنها یک طرح ارائه شده که ورود به مدرسه از پنج سالگی آغاز شود؛ اما این موضوع هنوز به تصویب کمیسیون نرسیده و برای بررسی بیشتر در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه موافقان و مخالفان نظرات مختلفی در خصوص این طرح مطرح کردهاند، افزود: برخی معتقدند که آغاز آموزش در سن پنج سالگی میتواند باعث تقویت ذهن و رشد شناختی کودک شود و از نظر مهارتی نیز فرصت خوبی را برای یادگیری مهارتهای پایه فراهم کند. همچنین این موضوع میتواند اعتمادبهنفس کودک را افزایش دهد و او را برای ورود به مقاطع بالاتر آماده کند.
این عضو کمیسیون آموزش همچنین درباره دیدگاه مخالفان این طرح گفت: به گفته برخی کارشناسان، کودکان پنج ساله از نظر عاطفی و اجتماعی هنوز به رشد لازم نرسیدهاند و ممکن است در محیط مدرسه دچار استرس، اضطراب یا احساس تنهایی شوند.
کنعانی کلور تأکید کرد: در شرایط فعلی لازم است همه جوانب موضوع از جمله مسائل آموزشی، اجتماعی، عاطفی و حتی هزینههای اجرایی بهدقت بررسی شود تا مبادا پس از چند سال از اجرای آن با آسیبهای احتمالی روبهرو شویم.
وی خاطرنشان کرد: اگر این طرح در جلسات کارشناسی به نتیجه قابل قبولی برسد، پس از تصویب در کمیسیون به صحن علنی ارسال خواهد شد؛ اما فعلاً در مرحله بررسی و چکشکاری قرار دارد./پایان پیام
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.