×
عضو کمیسیون صنایع و معادن:

اولویت‌بندی ویژه برای نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها

احسان قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: وضعیت نامطلوب جاده‌ها و کیفیت پایین روکش‌ها، به‌ویژه در نقاط حادثه‌خیز، نیازمند اولویت‌بندی ویژه است و خواستار توجه بیشتر به این مسئله شد.

  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۹:۲۰
  • ایسنا
  • 902 بازدید
  • ۰
  • اولویت‌بندی ویژه برای نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها

    به گزارش صبح مجلس؛ احسان قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به وضعیت جاده‌ها و تاثیر نقاط حادثه خیز در افزایش تلفات جاده‌ای، گفت: باید اولویت‌بندی ویژه‌ای برای نقاط حادثه‌خیز کشور داشته باشیم چرا که اکنون وضعیت راه‌های کشور خیلی مطلوب نیست و بخشی از این مشکل ناشی از کیفیت روکش‌هاست و اینکه زیرسازی و لکه‌گیری‌های کامل انجام نمی‌شود و در نتیجه برخی از راه‌ها حتی پس از روکش شدن نیز به سرعت به دلیل شرایط اقلیمی و تغییرات دمایی در کشور ما فرسوده می‌شوند.

    وی افزود: یکسری از نقاط ویژه گردنه‌ها و راه‌های خاص، حادثه خیز هستند و اینکه حجم ترافیک و تردد در کشور بسیار زیاد شده و تعداد بالایی از کشنده‌ها، تریلی‌ها و اتوبوس‌ها در حال حرکت هستند. در این بین با وجود ورود تعداد زیادی کشنده به کشور، هنوز با بحران کمبود اتوبوس مواجه‌ایم. در حادثه اخیر کرمان که منجر به جان باختن ۱۷ نفر در یک اتوبوس با ظرفیت اضافی شد، نمونه‌ای از مشکلات کیفیت خودروها و ترکیب حوزه راه و حمل و نقل است که موجب تلفات جاده‌ای می‌شود.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن بیان کرد: امسال پویش «نه به تصادف» داشتیم که با توجه به افزایش حجم ترافیک، کاهش تلفات حتی اگر به میزان اندکی باشد، حرکت رو به جلو و مثبت است. این پویش‌ها باید در راستای فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی تقویت شوند.

    قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: باید از ظرفیت مجمع خیرین درباره نقاط حادثه خیز استفاده شود کما اینکه مجمع خیرین راه و ترابری داریم که نیازمند فعال سازی بیشتر است لذا باید به سمتی رفت که مجمع خیرین و سایر افراد که در عرصه راه‌ها مشارکت می‌کنند، نقش موثرتری ایفا کنند.

    وی اضافه کرد: حرکت خیرین در این حوزه می‌تواند مشابه فعالیت‌های آن‌ها در مدرسه‌سازی یا حوزه‌های بهداشتی و درمانی باشد. برخی از پل‌ها، جاده‌ها و اتوبان‌ها و مسیرها نیازمند تعریض شدن و  توسعه هستند که مجمع خیرین می‌تواند این شرایط را تامین کند؛ باید این مجمع خیرین، مردمی‌سازی شود تا از ظرفیت‌های اجتماعی برای بهبود وضعیت راه‌ها و کاهش تصادفات بهره‌برداری کنیم. البته این نافی وظایف وزارت راه و شهرسازی نیست./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=27517

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    m6OAOk لطفاً کد نمایش داده شده را وارد نمایید.

    صبح مجلس | پوشش تخصصی اخبار مجلس شورای اسلامی
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس