×
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون؛

مدارس خوزستان در وضعیت بحرانی هستند

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در حضور وزیر آموزش و پرورش از وضعیت بحرانی فضای فیزیکی مدارس، کمبود معلمان متخصص و مهاجرت گسترده فرهنگیان در استان خوزستان خبر داد و خواستار توجه ویژه وزارتخانه به این مشکلات شد. وی هشدار داد که شرایط نامناسب مدارس و نیروی انسانی، منجر به ترک تحصیل دانش‌آموزان و افت کیفیت آموزشی شده است.

  • محمدامین سالاری محمدامین سالاری
  • ۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
  • 493 بازدید
  • ۰
  • مدارس خوزستان در وضعیت بحرانی هستند

    محمد امیر، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون، در مجلس شورای اسلامی، در حضور وزیر آموزش و پرورش و در جمع فرهنگیان استان خوزستان، به بیان مشکلات و چالش‌های آموزش و پرورش این استان پرداخت. وی با اشاره به جمعیت حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفری دانش‌آموزان خوزستان، آموزش و پرورش را به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی توسعه کشور معرفی کرد و تأکید نمود که پیشرفت این نهاد، منجر به پیشرفت کل کشور خواهد شد.

    امیر با بیان اینکه صحبت‌هایش ناظر به عملکرد یک دهه اخیر آموزش و پرورش خوزستان است، به سه ضلع اصلی آموزش و پرورش شامل فضای فیزیکی، نیروی انسانی و محتوا اشاره کرد. وی وضعیت فضای فیزیکی مدارس خوزستان را بحرانی توصیف کرد و گفت: در سرما دانش‌آموزان سردشان است و در گرما گرمشان. برخی مدارس اصلاً قابل سکونت نیستند و نباید در آنها دانش‌آموزی حضور داشته باشد، اما متأسفانه دانش‌آموزان در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

    نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون، همچنین به مشکل ترک تحصیل برخی دانش‌آموزان به دلیل شرایط نامناسب فیزیکی مدارس اشاره کرد و هشدار داد که این موضوع می‌تواند در آینده خطراتی برای کل کشور به همراه داشته باشد.

    در بخش دیگری از سخنانش، نماینده اهواز به چالش‌های نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان پرداخت و گفت: ما کلاس بدون معلم نداریم، اما بسیاری از کلاس‌ها با سرباز معلم، دانش‌معلم و معلمان غیرتخصصی پر شده‌اند. معلمان ابتدایی در متوسطه دوم تدریس می‌کنند و دبیران شیمی، فیزیک و ریاضی غیرتخصصی هستند. این موضوع کیفیت آموزش را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

    امیر با اشاره به اینکه خوزستان در یک دهه اخیر همواره در رتبه‌های پایین جدول عملکرد آموزشی کشور قرار داشته، مهاجرت معلمان به دلیل شرایط سخت کاری و زندگی در استان را یکی از عوامل اصلی این مشکل دانست. وی از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد تا برای نگهداشت معلمان در استان‌های با شرایط سخت، تمهیدات ویژه‌ای از جمله پرداخت‌های متفاوت و بهبود شرایط معیشتی در نظر بگیرد.

    محمد امیر همچنین به وضعیت معلمان حق‌التدریس و نهضتی اشاره کرد و گفت: با وجود مصوبه مجلس برای حق‌التدریسی کردن این نیروها، نگرانی‌هایی وجود دارد که شرایط قانونی متفاوتی برای آنها در نظر گرفته شود و نتوانند به مدارس دولتی منتقل شوند. این موضوع به ویژه در استان‌هایی مانند خوزستان که بیشترین آمار معلمان نهضتی را دارند، نیازمند توجه ویژه است./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=24634

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس | پوشش تخصصی اخبار مجلس شورای اسلامی
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس