به گزارش صبح مجلس؛ محمد بهرامی سیفآبادی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات مهم برای کاهش ناترازی سوخت در کشور جلوگیری از قاچاق این کالا است، گفت: قاچاق سوخت از مبدا و خارج کردن آن با تانکرهای غولپیگر، با قاچاق به صورت لیتری و صرفا از جایگاهها دو مقوله بسیار متفاوت هستند، چراکه میزان قاچاق در نوع اول به مراتب بیشتر از نوع دوم است لذا باید قاچاق از مبدا تولید را قاچاقی ساماندهی شده و سیستماتیک دانست، بنابراین افزایش نقش دستگاههای نظارتی و امنیتی مسئله بسیار مهمی است که با استفاده از تکنولوژیهای جدید و استقبال از طرحهای دانشبنیان نتیجه مدنظر محقق خواهد شد.
نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته بسیار تأثیرگذار در مقابله با قاچاق سوخت اجرای دقیق «طرح بارنامه الکترونیکی و برخط » است، چراکه یکی از منافذ قاچاق سوخت این است -که سوخت با بارنامههای جعلی یا بدون بارنامه- وارد چرخه قاچاق میشود.
وی افزود: ساماندهی کارت سوخت جایگاهها، ایجاد شغل توسط دولت برای مرزنشینان از عوامل بسیار موثر در کاهش قاچاق سوخت به شمار میآیند.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت و دستگاههای نظارتی نباید در جمع کردن قاچاق سوخت ناتوان باشند، اظهار کرد: اصلاح قوانین حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و لزوم تصویب جریمه بازدارنده برای تریلرها و خودروهای دخیل در امر قاچاق، همچنین اجرای «طرح بارنامه برخط» و اتصال نیروگاههای کشور به خطوط لوله راهکارهای مناسبی در این مسیر هستند./پایان پیام
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.