×

۱۳۴ شرکت دولتی زیان‌ده با ۵۸ هزار میلیارد تومان زیان هستند

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در سال جاری، ۱۳۴ شرکت زیان‌ده با ۵۸ هزار میلیارد تومان زیان، ۴۷ شرکت بدون سود و زیان و سربه سر و همچنین ۱۶۸ شرکت به میزان ۱۸۳ هزار میلیارد تومان سود داشتند.

  • ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
  • ۰
  • ۱۳۴ شرکت دولتی زیان‌ده با ۵۸ هزار میلیارد تومان زیان هستند

    به گزارش مجلس فوری، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز این کمیسیون گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه میهمان جلسه اعضای کمیسیون تلفیق بود که اعتبارات تملک دارایی استان‌ها بررسی شد.

    وی افزود: طبق گزارش مسئولان سازمان برنامه و بودجه، ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه تملک دارایی های استان ها در سال گذشته بوده که تاکنون ۱۷ درصد آن محقق شده، همچنین طبق این گزارش بر اساس پیش‌بینی این سازمان، بودجه اعتبارات تملک دارایی استان‌ها در سال ۱۴۰۲ حدود ۸۵ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان خواهد بود که ۳۵ هزار میلیارد تومان آن از محل قانون استفاده متوازن، ۲۷ هزار میلیارد تومان از محل تملک استانی، ۲۱ هزار میلیارد تومان از محل ۳ درصد نفت و گاز و دو هزار میلیارد تومان هم از محل ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده است.

    سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: البته دو هزار میلیارد تومان ذکر شده مختص به بخش ورزش و آموزش و پرورش است و مابقی در حوزه نرخ بیکاری، آب شرب شهرها و روستاها، بهداشت و درمان، بهسازی روستاها و امور عمرانی شهرها و زیرساخت‌های جاده‌ای و سایر هزینه خواهد شد.

    وی با اشاره به جلسه این کمسیون درباره گزارش بودجه شرکتهای دولتی، اظهار کرد: مسئولان سازمان برنامه و بودجه گزارشی در رابطه با بودجه شرکت‌های دولتی در سال گذشته ارائه کردند که بر اساس آن در سال جاری، ۱۳۴ شرکت زیان‌ده با ۵۸ هزار میلیارد تومان زیان، ۴۷ شرکت بدون سود و زیان و سربه سر و همچنین ۱۶۸ شرکت به میزان ۱۸۳ هزار میلیارد تومان سود داشتند.

    نماینده آباده گفت: با اشاره به پیش بینی ها در زمینه بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه، ۱۵۰ شرکت با سود ۲۱۸ هزار میلیارد تومان، ۱۶ شرکت زیان ده با تقریباً ۱۹ هزار میلیارد تومان زیان، ۱۸۲ شرکت در وضعیت نقطه سر به سر و بدون سود و زیان برای سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.

    انتهای‌پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=2316

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس