×
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات:

نقش مهم مشاوران مدارس در سلامت روان دانش آموزان

اکبر پولادی باغبادرانی با بیان اینکه معلمان باید در حوزه کنترل خشونت در مدارس توانا شوند، گفت: توانمند سازی معلمان در کنترل رفتار هیجانی خشم در مدارس باید رخ دهد، از طرفی باید به صورت تخصصی این مسئله بررسی شود، برای کنترل خشونت در مدارس نیازمند مشاوران قوی زبده و به روز هستیم.

  • ۲۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
  • ایکانا
  • ۰
  • نقش مهم مشاوران مدارس در سلامت روان دانش آموزان

    به گزارش صبح مجلس؛ اکبر پولادی باغبادرانی در مورد کنترل و کاهش خشونت در مدارس از سوی معلمان و دانش آموزان به واسطه مشاوران، گفت: برای کنترل خشونت در مدارس آموزش و پرورش نیازمند است در چند جبهه فعالیت داشته باشد؛ نخست تربیت معلمانی که اعتقاد راسخ به فضای آموزشی آرام، شاد و مطمئن داشته باشند و از طرفی توانمندسازی همان معلمان در کنترل رفتار هیجانی خشم در مدارس است؛ از همه مهمتر باید این مسئله به صورت تخصصی بررسی شود، برای کنترل خشونت در مدارس نیازمند مشاوران قوی، زبده و به روز هستیم، سیستم آموزشی باید به اندازه مورد نیاز در این زمینه نیرو داشته باشد.

    عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقویت فضای خانواده در کنترل رفتارهای هیجانی، ادامه داد: مادران و پدران در کنار سیستم آموزشی کشور باید توان تامین سلامت روان دانش آموزان را داشته باشند تا بتوانند زیرساخت‌های این مهم را فراهم کنند. کمیسیون آموزش در دوره جدید تلاش می‌کند به این مسئله که بسیار هم به آن بی توجهی شده و یا بهتر است بگوییم فراموش شده را مورد توجه قرار دهد، بنده به سهم خود سعی خواهم داشت این موضوع را از طریق کمیسیون آموزش از مسیر قانونی پیگیری کنم.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معلمان باید در حوزه کنترل خشونت در مدارس توانا شوند، یادآور شد: اگر در مدارس موارد خاصی از خشونت مشاهده شود، مدیران می‌توانند با بهره‌گیری از نیروی متخصص و با حضور یک مشاور موضوع را به صورت علمی و حساب شده بررسی و به نتیجه برسانند، معلمان هم با بهره گیری از مشاوران به صورت منطقی به این مسئله ورود جدی داشته باشند.

    پولادی با بیان اینکه مشاوران مدارس با شناسایی زودهنگام مشکلات روانی، مانند اضطراب و افسردگی، به دانش آموزان کمک می کنند تا این مسائل را مدیریت کنند، گفت: آن ها با ارائه مشاوره های فردی و گروهی، فضایی امن برای بیان احساسات فراهم می آورند. اگر خشونت در کودکی و نوجوانی کنترل نشود حتما به یک عادت و خلق و خوی همیشگی افراد تبدیل می شود، بنابراین هر میزان اختلال رفتاری همچون خشم در کودکی کنترل شود و به سمت رفتاری درست هدایت شود همان رفتار در نوجوانی هم قابل کنترل و حتی تقویت است. این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و آموزش و پرورش در کنترل این احساسات باید موثر باشد به شرطی که به موقع وارد عمل شود.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  سیستم آموزشی کشور تاکنون در این زمینه تلاش نموده اما باید حرفه‌ای تر برای کنترل خشم، عصبانیت و هیجان های دانش آموزان ورود داشته باشد، گفت: برای رسیدن به این مهم باید قوی‌تر وارد عمل شویم به گونه‌ای که دانش آموزان خودشان کنترل کننده رفتارهای هیجانی خود باشند./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=21852

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس | پوشش تخصصی اخبار مجلس شورای اسلامی
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس