×
عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری:

وضعیت بحرانی تامین آب شرب در شهرستان خانمیرزا

 سید روح‌الله موسوی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان مربوطه به وضعیت بحرانی تامین آب شرب در شهرستان خانمیرزا، گفت: این شهرستان با وجود 60 هزار نفر جمعیت در تامین آب شرب با مشکلات جدی مواجه است چراکه انجام آزمایش‌های تخصصی حاکی از وجود نیترات بسیار بالا در آب این منطقه است که مصرف مکرر آن سرطان‌زا است.

  • ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱
  • ایکانا
  • ۰
  • وضعیت بحرانی تامین آب شرب در شهرستان خانمیرزا

    به گزارش صبح مجلس؛ سید روح‌الله موسوی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان مربوطه به وضعیت بحرانی تامین آب شرب در شهرستان خانمیرزا، گفت: این شهرستان با وجود ۶۰ هزار نفر جمعیت در تامین آب شرب با مشکلات جدی مواجه است چراکه انجام آزمایش‌های تخصصی حاکی از وجود نیترات بسیار بالا در آب این منطقه است که مصرف مکرر آن سرطان‌زا است.

    نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون تنها منبعی که می‌توان از طریق آن آب شرب مورد نیاز مردم این منطقه را تامین کرد چشمه سفید است که سازمان حفاظت محیط زیست آن را در زمره منطقه حفاظت شده قرار داده است.

    موسوی تصریح کرد: اگر سازمان حفاظت محیط زیست مجوز انتقال آب از این چشمه را صادر کند آبفای استان و وزارت نیرو پای کار هستند تا از این طریق مشکل تامین آب شرب مورد نیاز شهرستان خانمیرزا را حل کنند.

    این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: شهرستان خانمیرزا یک منطقه ترانزیتی است که هر روز مردم در آن در اعتراض به وضعیت آب شرب تجمع می‌کنند چراکه در تابستان با تنش شدید آبی مواجه بودیم.

    عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه مسئولان مربوطه در سازمان حفاظت محیط زیست در حالی نسبت به تذکری که پیرامون این موضوع در صحن مجلس دادم، پاسخگو نبوده‌اند که تنها از این طریق می‌توان آب شرب سالم مورد نیاز مردم شهرستان خانمیرزا را تامین کرده و از بروز بیماری‌های ناشی از مصرف آب دارای نیترات بالا برای آنها خودداری کرد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=21068

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس