×
سخنگوی کمیسیون تلفیق تشریح کرد:

بررسی برآورد شاخص های کلان لایحه بودجه در جلسه امروز کمیسیون تلفیق

رحیم زارع با اشاره به بررسی برآورد شاخص های کلان لایحه بودجه گفت: در این موضوع مباحثی از جمله نرخ تورم، میزان رشد اقتصادی، ضریب جینی، وضعیت سرمایه گذاری، وضعیت فقر و کاهش محرومیت زدایی و همچنین حجم صادرات غیرنفتی برای سال آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت. البته این موارد از جمله برآوردهای صورت گرفته در لایحه بودجه بود و باید مورد بررسی های بیشتری قرار گیرد.

  • ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
  • ایکانا
  • ۰
  • بررسی برآورد شاخص های کلان لایحه بودجه در جلسه امروز کمیسیون تلفیق

    به گزارش صبح مجلس؛ رحیم زارع در تشریح جزییات جلسه صبح امروز (شنبه ۵ آبان ماه) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ گفت: جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونین وی و همچنین نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

    وی با اشاره به بررسی برآورد شاخص های کلان لایحه بودجه در جلسه مذکور ادامه داد: در این موضوع مباحثی از جمله نرخ تورم، میزان رشد اقتصادی، ضریب جینی، وضعیت سرمایه گذاری، وضعیت فقر و کاهش محرومیت زدایی و همچنین حجم صادرات غیرنفتی برای سال آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت. البته این موارد از جمله برآوردهای صورت گرفته در لایحه بودجه بود و باید مورد بررسی های بیشتری قرار گیرد.

    زارع با اشاره به گزارش مرکز پژوهش های مجلس و همچنین اتاق بازرگانی در رابطه با شاخص های کلان لایحه بودجه، ادامه داد: مرکز پژوهش ها و همچنین اتاق بازرگانی در این جلسه و در گزارش خود، شاخص های کلان بودجه را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

    سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ افزود: در ادامه این جلسه نمایندگان عضو کمیسیون دغدغه و همچنین سوالاتی در زمینه حمایت از تولید، جلوگیری از بی ثباتی اقتصادی، وضعیت نرخ ارز ،سرمایه گذاری و همچنین مباحث مربوط به هدفمندی یارانه ها را مطرح کردند.

    زارع تصریح کرد:‌ کمیسیون در جلسه عصر امروز خود با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی و همچنین رییس کل بانک مرکزی مباحث منابعی بودجه سال ۱۴۰۴ را مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهد داد. کمیسیون سعی می کند تا روز دوشنبه کلیات بودجه را بررسی کرده تا نمایندگان روز سه شنبه کلیات آن را در صحن مورد بررسی قرار دهند./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=21038

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس