×

استعفای عبدالکریم حسین‌زاده این هفته در مجلس بررسی خواهد شد

بررسی تقاضای استعفای عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه از سمت نمایندگی مجلس برای دستور صحن علنی این هفته مجلس پیش‌بینی شده است.

  • ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
  • ایرنا
  • ۰
  • استعفای عبدالکریم حسین‌زاده این هفته در مجلس بررسی خواهد شد

    به گزارش صبح مجلس؛ جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در این هفته در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد و گزارش آیین نامه داخلی مجلس درباره طرح اصلاح موادی از قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان و لایحه یک فوریتی موافقتنامه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در دستور کار صحن علنی مجلس در این هفته قرار دارد.

    لایحه پیوست اصلاحی موافقتنامه تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه و گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر درحوزه تجارت در این هفته در صحن جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

    طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه تجارت، گزارش شور اول کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۴ کل کشور و انتخاب نمایندگان عضو و ناظر در مجامع و شوراها نیز در دستور کار این هفته نمایندگان در صحن مجلس قرار دارد.

    همچنین بررسی تقاضای استعفای عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه از سمت نمایندگی مجلس برای دستور صحن علنی این هفته مجلس پیش‌بینی شده است.

    پیش از این رئیس جمهور پنجم شهریورماه با صدور حکمی عبدالکریم حسین‌زاده را به سمت معاون خود در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب کرده بود.

    طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، حسین زاده برای حضور در بخش اجرایی دولت چهاردهم باید از سمت خود در نمایندگانی مجلس استعفای دهد و نمایندگان در صحن علنی باید با این استعفاء موافقت کنند.

    البته در تاریخ چهارم مهرماه تقاضای استعفای عبدالکریم حسین‌زاده از سمت نمایندگی در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شد و نمایندگان با ۱۰۷ رای موافق، ۱۲۹ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از ۲۴۷ نماینده حاضر در مجلس با این استعفا مخالفت کردند.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=21033

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس