×

پیگیری مشکلات خرمای آبادان از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مشکلات خرمای آبادان از طریق سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خبر داد.

  • ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
  • مهر
  • ۰
  • پیگیری مشکلات خرمای آبادان از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران

    سیدمحمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی کرد: روز چهارشنبه دوم آبان ماه با سرپرست سازمان تعاون روستایی دیدار کردم و برخی مشکلات خرمای شهرستان آبادان همراه با راهکار را به وی اعلام کردم.

    وی افزود: با توجه به ظرفیت بی نظیر صنعتی، کشاورزی و تجاری شهرستان آبادان و وجود بنادر صادراتی، سازمان منطقه آزاد اروند و با توجه به اینکه ۹۰ درصد از خرمای استعمران این شهرستان قابلیت صادرات دارد درخواست کردم با مشارکت اتحادیه مرکزی تعاونی روستایی نسبت به ایجاد کارخانه بسته بندی فرآورده‌های خرما و راه‌اندازی بارانداز محصولات کشاورزی در بندر اروندکنار برای صادرات کمک شود که مورد موافقت قرار گرفت.

    نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساختمان تعاون روستایی این شهر، توضیح داد: وضعیت فیزیکی ساختمان اداره تعاون روستایی شهرستان آبادان نیاز مبرم به انجام تعمیرات، بهسازی محوطه و ایزوگام دارد که با پیگیری که انجام دادم مقرر شد در این خصوص اقدامات مورد نیاز صورت گیرد.

    مولوی ادامه داد: اداره تعاون روستایی شهرستان آبادان نیاز مبرم به انبار ۲ هزار تنی حضرت خضر نبی (ع) دارد و هزینه‌هایی نیز برای آن توسط این اداره انجام شده است؛ از سرپرست سازمان تعاون روستایی درخواست کردم تمهیدات لازم برای واگذاری این انبار فراهم شد.

    وی عنوان کرد: مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی آبادان درخواستی مبنی بر اعمال افت پنج درصد در کسری خرید و تحویل محصول خرما دارد که با توجه به شرایط محیطی این شهرستان، عدم وجود امکانات و انبار مناسب برای نگهداری خرما پیگیری کردم این مطالبه محقق شود.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=21031

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس