×
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس عنوان کرد:

طرح مدیریت شهری و روستایی، تحولی در واگذاری اختیارات به مدیریت محلی است

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در دیدار با اعضای مراکز پژوهشی شورای شهر کلان شهرها با اشاره به طرح مدیریت جامع شهری و روستایی، گفت: تصویب این طرح تحولی در واگذاری اختیارات به مدیریت های شهری و روستایی است.

  • محمدامین سالاری
  • ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
  • روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس
  • ۰
  • طرح مدیریت شهری و روستایی، تحولی در واگذاری اختیارات به مدیریت محلی است

    جمعی از اعضای مراکز پژوهشی شورای شهر کلانشهرها با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بابک نگاهداری رئیس این مرکز دیدار و گفتگو کردند.

    بابک نگاهداری، در این نشست با اشاره به اهمیت مدیریت شهری، گفت: اگر از منظر جهانی نگاه کنیم در حال حاضر بیش از ۵۵ درصد جمعیت دنیا در شهرها زندگی می‌کنند، در کشور ما هم ۵۰ درصد جمعیت در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند و ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی و خدمات مالی هم در کلان‌شهرها انجام می‌شود بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به مدیریت شهری و مدیریت کلان‌شهرها داشته باشیم.

    وی افزود: اما مشاهده می‌کنیم که به مرور در امور مربوط به بودجه، توجه به مدیریت کلان‌شهری کاهش پیدا کرده است در حالی که باید مسیر برعکس این مسیر طی می‌شد. همچنین باید توجه کنیم که یکی از ابزارهای نظام جمهوری اسلامی ایران برای افزایش سرمایه اجتماعی عملکرد همین مدیریت شهری است.

    نگاهداری، با بیان اینکه متاسفانه در عرصه حاکمیتی برخی نگاه دقیق و درستی به حوزه مدیریت شهری ندارند به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی اشاره کرد که بعد از دو سال کار مرکز پژوهش‌ها آماده شد اما به نتیجه نرسیده است.

    رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، در مورد عدم به نتیجه رسیدن این طرح بیان داشت: متاسفانه برخی نقش‌ها که مرتبط با دستگاه‌های دولتی نبوده را به این دستگاه‌ها واگذار کردیم و همین باعث شده که در مقابل واگذاری این اختیارات به مدیریت شهری و روستایی مانع ایجاد کنند.

    شایان ذکر است در این نشست دغدغه‌های مراکز پژوهشی شورای شهر کلانشهرها مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=21012

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس