×

سفر کمیسیون امنیت ملی مجلس به سیستان و بلوچستان برای بررسی وضعیت امنیتی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی وضعیت امنیت در جنوب شرق کشور، صبح امروز به استان سیستان و بلوچستان سفر کردند.

  • محمدامین سالاری
  • ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳
  • ۰
  • سفر کمیسیون امنیت ملی مجلس به سیستان و بلوچستان برای بررسی وضعیت امنیتی

    ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی صبح مجلس گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز به منظور بررسی وضعیت امنیت در جنوب شرق کشور به استان سیستان و بلوچستان سفر کردند. این هیئت در فرودگاه زاهدان با استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، فرمانده مرزبانی کشور، فرمانده سپاه استان و تعدادی دیگر از مقامات و اعضای شورای تأمین این استان روبرو شد.

    در جلسه‌ای کوتاه در زاهدان، آخرین وضعیت استان سیستان و بلوچستان و چالش‌ها و فرصت‌های آن تشریح شد. سپس نمایندگان از مرز و مقرهای مرزی کشور در مرز با پاکستان به صورت هوایی و زمینی بازدید کردند. از جمله نقاط مورد بازدید، میرجاوه بود که در آن از کارگاه تولید دیوار مرزی، هنگ مرزی میرجاوه و گروهان مرزی ریگ ملک بازدید به عمل آمد. همچنین عملیات احداث دیوار مرزی در این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

    اعضای کمیسیون امنیت ملی در نقطه صفر مرزی با پاکستان نیز از مقرهای مرزبانی کشور بازدید کردند و از خدمات کارکنان و نیروهای مرزبانی تجلیل و تقدیر کردند. در ادامه، بازدیدهایی از پاسگاه میل مرزی ۱۵۴ نیروی زمینی سپاه در نزدیکی شهرستان سراوان و همچنین میل پاسگاه گذر میله ۱۵۸ انجام شد. نمایندگان همچنین به بررسی چالش‌های امنیتی استان سیستان و بلوچستان و شرق کشور پرداختند.

    در پایان برنامه‌های امروز، جلسه شورای تأمین استان سیستان و بلوچستان با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در چابهار برگزار شد. در این جلسه، عمده مسائل امنیتی در شرق کشور، از جمله قاچاق، موضوع اتباع، مسائل مرزی و قاچاق سوخت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    لازم به ذکر است که مقرهایی که مورد بازدید نمایندگان قرار گرفت، بخشی تحت اشراف فراجا و بخشی دیگر تحت فرماندهی نیروهای زمینی سپاه و قرارگاه جنوب شرق کشور بودند. در این بازدیدها، فرمانده مرزبانی کشور، استاندار سیستان و بلوچستان، فرمانده سپاه استان و جمعی از فرماندهان و اعضای شورای تأمین نیز نمایندگان را همراهی کردند.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=21008

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس