×

آیین‌نامه‌های لایحه عفاف و حجاب در حال تدوین/ تأخیری در اجرا نخواهد بود

نماینده کرج از تهیه آیین‌نامه‌های لایحه عفاف و حجاب خبر داد و اعلام کرد: با وجود شرایط فعلی، هیچ تأخیری در اجرای این قانون وجود نخواهد داشت و پس از ابلاغ، بلافاصله اجرایی می‌شود.

  • محمدامین سالاری
  • ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸
  • ۰
  • آیین‌نامه‌های لایحه عفاف و حجاب در حال تدوین/ تأخیری در اجرا نخواهد بود

    علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، در مصاحبه‌ای با خبرنگار پارلمانی صبح مجلس در خصوص ابلاغ لایحه عفاف و حجاب، جزئیات این لایحه و فرآیند اجرایی آن را تشریح کرد.

    عباسی گفت: موضوعات فرهنگی در کشور نیاز به رویکرد ایجابی و سلبی دارند، کار فرهنگی باید در اولویت باشد، اما در مواقعی نیاز به اقدامات سلبی نیز احساس می‌شود.
    وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، تصریح کرد: ابتدا باید تلاش کنیم که فردی بیمار نشود، اما اگر بیمار شد، نیاز به درمان دارد که ممکن است شامل جراحی یا دارو باشد. مسائل فرهنگی نیز مشابه همین رویکرد است.

    نماینده مردم کرج در ادامه به لایحه عفاف و حجاب پرداخت و گفت: این لایحه، که بیش از یک سال روی آن کار شده، به بخش‌های ایجابی و سلبی توجه ویژه‌ای دارد. برخلاف تبلیغات منفی که بیشتر به بخش‌های سلبی آن پرداخته می‌شود، بیش از ۸۰ درصد لایحه به کارهای ایجابی اختصاص دارد. در این لایحه تکالیفی برای دستگاه‌های مختلف مانند آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و دیگر بخش‌ها در نظر گرفته شده است.

    وی با اشاره به اینکه این لایحه پس از رفت و برگشت‌های بسیار میان شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نهایت تصویب شد، اذعان کرد: حالا باید از سوی رئیس مجلس ابلاغ و سپس توسط دولت اجرا شود. عباسی در خصوص احتمال تأخیر در اجرای قانون گفت: ممکن است به دلیل شرایط فعلی، اجرای قانون به مدت یک یا دو ماه به تأخیر بیفتد، اما آیین‌نامه‌های اجرایی آن در حال تهیه است و هیچ تأخیری در روند قانون‌گذاری و اجرا پیش نخواهد آمد.

    عباسی تصریح کرد: این قانون باید به طور قطع اجرا شود و تمامی دستگاه‌های مسئول در کشور باید در اجرای آن مشارکت کنند. ما یک کشور اسلامی هستیم و حفظ ارزش‌های دینی و عفاف بانوان از اولویت‌های ماست. فارغ از گرایش‌های سیاسی، همه ما مسئولیت داریم که از این فضا صیانت کنیم.

    وی در پایان افزود : تهیه آیین‌نامه‌های اجرایی در حال انجام است و پس از ابلاغ قانون، بلافاصله وارد فاز اجرایی خواهد شد. هیچ تأخیری در اجرای این قانون وجود نخواهد داشت و دولت نیز خود را متعهد به اجرای قوانین بالادستی، از جمله این لایحه، می‌داند./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=21002

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس