×
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی:

صادرات کشمش با چالش مواجه است

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: صادرات کشمش با چالش مواجه است و وزارت کشاورزی باید برای حل این موضوع چاره اندیشی کند.

  • ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
  • ایکانا
  • ۰
  • صادرات کشمش با چالش مواجه است

    به گزارش صبح مجلس؛ احد آزادیخواه در نشست علنی امروز (چهار‌شنبه، ۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تسلیت به جریان انقلاب هم در شهرستان ملایر و هم در کشور به مناسبت سالگرد شهادت شهید نظری که رهبر انقلاب اسم ایشان را بیان و تکریم کردند، گفت: گندم‌کاران گلایه مند هستند و حق هم دارند، زیرا این شیوه با مواجهه با کشاورز زحمت کش نیست، کشاورزان مردانگی کردند و کشور را از واردات گندم بی‌نیاز کردند و بالغ بر ۱۲ میلیون تن از کشاورزان داخلی خریداری کردیم و سزاوار نیست که پول این عزیزان را مثل گوشت قربانی به آنها پرداخت کنیم.

    نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان تلفیق از الان باید تدبیری کنند تا برای سال آینده این فاجعه ایجاد نشود، باید وقتی گندم تحویل گرفته شد، فردای آن روز پول آن پرداخت شود، وقتی تسهیلات ارائه می‌شود و یک روز از پرداخت قسط آن بگذرد برای این تاخیر جریمه دریافت می‌کنند و این شیوه پرداخت به گندم‌کاران حق‌الناس است.

    آزادیخواه عنوان کرد: ملایر شهر جهانی انگور است، بنابراین باید گفته شود که صادرات کشمش با چالش مواجه است و قیمت کشمش خنده‌دار است، زیرا یک کیلو کشمش صادرات ۵۰ الی ۶۰ هزار تومان است و اگر بخواهید یک کیلو انگور در همین بازار تهران خریداری کنید بالای ۱۵۰ هزار تومان است و این چه وضع مدیریت محصولات کشاورزی است که باید در این رابطه تدبیری اندیشیده شود و قطعا وزیر کشاورزی هم باید در این رابطه راهکاری ارائه دهند. به نظرم در رابطه با تعهدات ارزی کشاورزی باید بازنگری انجام شود که این انتظار می‌رود در قانون بودجه امسال اتفاق مبارکی در این رابطه شکل پذیرد.

    این نماینده مردم در مجلس خطاب به رئیس مجلس اعلام کرد: روز گذشته آقای رئیس جمهور در خصوص بودجه سال آینده مباحثی مطرح کردند و مباحث خوبی را بیان کردند، بنابراین مجلس هم براساس وفاق ملی کمک خواهد کرد اما بازنگری در قیمت بنزین و انرژی تنها راهکار نیست و ما می‌توانیم مدل‌های دیگری را ارائه دهیم.

    وی بیان کرد: امروز در کشور به خاطر خودروهای فرسوده و غیراستاندارد هوا کشور آلوده شده است و کمیسیون کشاورزی در مجلس یازدهم قانون هوای پاک را اعمال ماده ۲۳۴ کرد و خانم رفیعی و همکاران دیگر، مردانه پای کار ایستادند اما این قانون اجرا نشده است که باید این قوانین اجرایی شوند و خودروهایی که فرسوده هستند و باید استقاط شوند نگذاریم در شهرها مورد استفاده قرار گیرند زیرا اینها مصرف بنزین را بالا می‌برد و هر زمانی که حقوق‌ها متناسب با قیمت‌های جهانی شد، می‌توانیم قیمت بنزین را هم متناسب با استانداردهای جهانی کنیم، در این صورت باید تدابیر دیگری اندیشیده شود تا اقتصاد و معیشت مردم بیشتر از این دچار چالش و پس لرزه نشود.

    حاجی بابایی در پاسخ به آزادیخواه گفت: حدود ۳۰ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است و اینها باید بذر بخرند و این بذر هم گران تر از گندمی است که فروختند و برای تامین پول بذر با مشکل مواجه هستند.

     وی افزود: تا زمانی که خودرو در دست دولت است و به این نحو اداره می شود وضعیت همین است و از ۱۳۷۵ تاکنون موضوع خودرو همینطوری است و تا حالا حل نشده است و زمانی بحث خودرو حل می شود که اختیار مردم و بخش خصوصی قرار گیرد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20986

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس