×
قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده تهران:

قانون شفافیت قوای سه‌گانه در مجلس اجرا می‌شود

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده تهران، گفت: بحث شفافیت قوای سه‌گانه در حال حاضر در مجلس اجرایی می‌شود.همین الان جناب عالی وارد سایت شوید و ببینید مجلس، قانون شفافیت را اجرایی می‌کند یا خیر؟

  • ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
  • ایکانا
  • ۰
  • قانون شفافیت قوای سه‌گانه در مجلس اجرا می‌شود

    به گزارش صبح مجلس؛ حمید رسایی در نشست علنی امروز (چهار‌شنبه، ۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: قانون شفافیت سه قوا مطابق قانون حداکثر ۴ ماه بعد از تصویب باید لازم الاجرا شود و اطلاعات عمومی توسط دستگاه‌ها اعلام گردد؛ اطلاعات مدیران، کارکنان، تسهیلات دریافتی، حقوق آنها به صورت سالیانه و ماهیانه، اموال و دارایی آنها، هزینه‌های آنها، واگذاری زمین و غیره باید مشخص گردد.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس و سایر دستگاه‌ها باید قانون شفافیت قوای سه‌گانه را عملیاتی کنند. در حال حاضر یک وزارتخانه حدود هشت هزار ساختمان در تهران دارد اگر این موضوعات اعلام شود تعیین تکلیف خواهند شد.

    رسایی ادامه داد: قانون شفافیت قوای سه‌گانه در تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۳ ابلاغ شده است، چهار ماه بعد از آن یعنی در مورخ ۹ مهر ۱۴۰۳ باید اجرایی می‌شد؛ یک ماه از این تاریخ گذشته و هنوز این قانون عملیاتی نشده است، طبق این قانون باید آرا مشخص شود، قوه قضاییه باید آرای و مطالب خود و مراجع قضایی و مراجع شبه قضایی باید آرای خود را با حفظ مواضع شرعی و امنیتی  اعلام نمایند که هیچ کدام اعلام نشده است.

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه تاکید کرد: مجلس در درجه نخست و بقیه دستگاه‌ها باید به قانون شفافیت قوای سه‌گانه عمل نمایند، متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است و ما باید یقه دستگاه‌ها را بگیریم، اول خود عمل کنیم و بعد از آنها بخواهیم. این قانون سبب سلامت نظام، امیدواری و مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.

     محمدباقر قالیباف در پاسخ به نماینده تهران گفت: بحث قانون شفافیت قوای سه‌گانه در حال حاضر در مجلس اجرایی می‌شود، جزء مربوط به بحث اشخاص و اقشار که قانون مشخص کرده است، همین الان جناب عالی وارد سایت شوید و ببینید مجلس، قانون شفافیت را اجرایی می‌کند یا خیر؟

    رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: این موضوع در تبصره ۲ ماده ۶۹ آیین نامه داخلی مجلس گفته شده که اینها امور قانون‌گذاری هم دارد، لذا این قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مصوب سال ۱۳۹۱ است و ربطی به قانون آیین‌نامه داخلی ندارد، خودش قانون است؛ چون ربطی به قانون آیین‌نامه ندارد در حقیقت دولت می تواند برای همه قوانین جزء قانون آیین‌نامه داخلی اظهار نظر کند./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20964

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس