×
در کمیتۀ علمی همایش بین‌المللی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران عنوان شد؛

آزمایشگاه آنالیز فنی و قدمت‌سنجی کتب و اسناد افتتاح می‌شود

افتتاح «آزمایشگاه آنالیز فنی و قدمت‌سنجی کتب و اسناد» و رونمایی از آخرین مجلد فهرست‌نویسی نسخ خطی کتابخانۀ مجلس از جمله مصوبات کمیتۀ علمی «همایش بین‌المللی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران» بود.

  • ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
  • ایکانا
  • ۰
  • آزمایشگاه آنالیز فنی و قدمت‌سنجی کتب و اسناد افتتاح می‌شود

    به گزارش صبح مجلس؛ جلسه کمیته علمی همایش بین‌المللی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران، روز دوشنبه ۳۰ مهرماه در کتابخانه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

    در این نشست که با حضور مسعود معینی‌پور، رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی و زهیر طیب، بنیانگذار انجمن علمی و گروه پژوهشی تحقیق و تصحیح و فهرست‌نگاری نسخه‌های خطی ایران و جمعی از پژوهشگران دو مرکز برگزار شد، رونمایی از آخرین مجلد فهرست‌نویسی نسخ خطی کتابخانۀ مجلس مصوب شد

    طبق مصوبه این نشست در این همایش روش آزمایشگاهی اصالت‌سنجی و قدمت‌سنجی نسخ خطی معرفی و هم‌زمان آزمایشگاه آنالیز فنی و قدمت‌سنجی کتب و اسناد نیز افتتاح خواهد شد.

    به گفته زهیر طیّب، مدیر انجمن علمی و آزمایشگاه آنالیز فنی کتب و اسناد، در این آزمایشگاه که کاربرد روش آزمون در آن برای اولین بار در جهان روی اسناد و کتاب‌های کهن و تاریخی پیاده شده است، نسخ خطی بدون هیچ‌گونه آسیب و تخریبی، قدمت‌سنجی می‌شوند.

    تهیه مصاحبه‌های تاریخ شفاهی از پیشکسوتان عرصه تحقیق و تصحیح نسخ خطی، تقدیر از اساتید برجسته این حوزه، برگزاری کارگاه مرمّت، رونمایی از نسخ خطی و برگزاری پنل‌های علمی، از دیگر برنامه‌های مصوب کمیتۀ علمی این همایش بود.

    لازم به ذکر است همایش علمی بین‌المللی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران با همکاری کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران، ۱۶ آبان‌ماه ۱۴۰۳ در محل کتابخانه مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20962

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس