×

ابلاغ لایحه عفاف و حجاب به درخواست نهادهای امنیتی سه ماه به تعویق افتاد / سه چهارم لایحه عفاف و حجاب ایجابی است

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اينکه لایحه عفاف و حجاب پس از تأیید شورای نگهبان، با درخواست نهادهای امنیتی کشور به مدت سه ماه به تعویق افتاد، گفت: 75 درصد این قانون رویکردی ایجابی دارد و نگرانی‌های عمومی بی‌اساس است.

  • محمدامین سالاری
  • ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
  • ۰
  • ابلاغ لایحه عفاف و حجاب به درخواست نهادهای امنیتی سه ماه به تعویق افتاد / سه چهارم لایحه عفاف و حجاب ایجابی است

    حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی اخلاقی امیری، عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه‌ای با خبرنگار پارلمانی صبح مجلس در خصوص فرجام لایحه عفاف و حجاب اظهار داشت : یکی از دلایل طولانی شدن روند تصویب این لایحه، تمایل مجلس یازدهم به تدوین قانونی جامع در حوزه عفاف و حجاب بوده است.

    وی ادامه داد: این قانون نه با نگاه سلبی، بلکه بیشتر با نگاه ایجابی تدوین شده است و سه چهارم این لایحه جنبه ایجابی دارد که به تقویت فضای خانواده‌ها در جامعه کمک می‌کند.

    این عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه بخش کوچکی از این لایحه رویکرد سلبی دارد، تصریح کرد: متأسفانه در اطلاع‌رسانی‌ها این جنبه برجسته شده و موجب نگرانی برخی از مردم شده است. در حالی که اگر مردم لایحه را به‌طور کامل بخوانند، متوجه خواهند شد که این نگرانی‌ها بی‌مورد است.

    وی خاطر نشان کرد: پس از کش و قوس‌های فراوان، شورای نگهبان اخیراً این لایحه را تأیید کرده و در حال حاضر منتظر ابلاغ آن از سوی مجلس است. با این حال، یکی از نهادهای امنیتی کشور درخواست کرده است که ابلاغ لایحه به مدت سه ماه به تأخیر بیفتد تا فرصت کافی برای تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی آن توسط دولت و وزارت‌خانه‌های مرتبط، به ویژه نیروی انتظامی، فراهم شود.

    اخلاقی امیری با اشاره به جلساتی که با سردار رادان، فرمانده نیروی انتظامی، و وزرای مربوطه برگزار شده، اعلام کرد: آیین‌نامه‌های اجرایی در حال تدوین هستند. امیدواریم پس از آماده شدن این مقدمات، ابلاغ رسمی لایحه بدون تأخیر انجام شود.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20958

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس