×

مداخله در روند برگزاری انتخابات نظام مهندسی ساختمان خلاف قانون است

سیدمرتضی محمودی گفت: وزارت راه و شهرسازی خلاف ماده 10 قانون نظام مهندسی، در روند برگزاری انتخابات نظام مهندسی ساختمان مداخله کرده است.

  • ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
  • ایکانا
  • ۰
  • مداخله در روند برگزاری انتخابات نظام مهندسی ساختمان خلاف قانون است

    به گزارش صبح مجلس؛ سیدمرتضی محمودی در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، اول آبان ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از دولت برای ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۴ در موعد مقرر، گفت: امیدواریم احکام این لایحه مورد رضایت مردم و نظام و موجب رشد و شکوفایی بخش های مختلف از جمله تولید، صنعت و معیشت مردم باشد.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی، با انتقاد از تعویق برگزاری انتخابات نظام مهندسی ساختمان، گفت: علیرغم اینکه دکتر قالیباف در صحن علنی نسبت به این موضوع تذکر داده و نامه هایی خطاب به دیوان عدالت اداری و کمیسیون اصل نودم قانون اساسی تنظیم شده است، وزارت راه و شهرسازی خلاف ماده ۱۰ قانون نظام مهندسی، در روند برگزاری انتخابات نظام مهندسی ساختمان مداخله کرده است.

    وی در ادامه با بیان اینکه معتقدیم خانم دکتر صادق تلاش دارد سلامت اداری را در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و زیرمجموعه آن به صورت عادلانه برقرار کند، اظهار داشت: تعجب می کنیم که یکی از وزرای سابق راه و شهرسازی این اقدام را که بر اساس خواست عده ای خارج از وزارتخانه صورت می گیرد حمایت کرده و آن را به راحتی و شفاف در رسانه ها منعکس می کند.

    محمودی ادامه داد: وزیر اسبق راه و شهرسازی به راحتی و شفاف اعلام می کند تعویق برگزاری انتخابات نظام مهندسی ساختمان به درستی در اختیار وزارت راه بوده و این وزارتخانه باید جلوی مجلس و یا کسانی که به آنها فشار می آورند، بایستد و به صورت علنی دوستان را به ایستادن در مقابل قانون تشویق می کند.

    این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در پایان با اشاره به تذکر دکتر قالیباف و ۹۷ نماینده دیگر در این خصوص، نامه نگاری های صورت گرفته و پیگیری جدی کمیسیون عمران مجلس که البته نتیجه بخش نیز نبوده، خاطرنشان کرد: این موضوع خلاف عدالت و فرصت عادلانه است. ثبت نام برای شرکت در انتخابات نظام مهندسی ساختمان زمان بندی داشت و هرکس خود را لایق می دانست در آن شرکت کرد اما از آنجایی که عده ای خاص از ثبت نام عقب مانده بودند، وزارت راه با مهندسی انتخابات و تعویق در زمان برگزاری، فرصتی برای آنها ایجاد کرده است که خلاف قانون است./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20923

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس