×

قانون باید به نحوی وضع شود که همه دستگاه‌ها مکلف به اجرای آن باشند

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: ما در جایگاهی هستیم که قانون را به نحوی وضع کنیم که دستگاه‌ها را مکلف کنیم تا وظیفه خود را درست انجام دهد.

  • ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
  • ایکانا
  • ۰
  • قانون باید به نحوی وضع شود که همه دستگاه‌ها مکلف به اجرای آن باشند

    به گزارش صبح مجلس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی براساس ماده ۲۰۶ تا ۲۱۷ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد نظارت‌های ما می‌توانست موثرتر از این اثرگذار باشد، وقتی کار نظارتی انجام می‌دهیم، باید چنان اثر نظارتی داشته باشد که در آن حوزه آن اتفاق مجدد پیش نیاید و از این بابت از نظارت‌های سه شنبه مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر دارم، خصوصا از آقای پشم‌چی‌زاده، معاونت نظارت تقدیر و تشکر دارم.

    نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار، میمه در مجلس شورای اسلامی افزود: بیشترین نقش و منحصرترین نقش را مجلس هم در بعد قانون گذاری و هم در بعد نظارت دارد، لذا پیشنهاد بنده این است که اگر تشخیص دادید بیان بفرمایید که در شرح مذاکرات این موضوع که مرکز پژوهش‌ها و معاونت نظارت مجلس ظرف یک ماه بروند علل و راهکارهایی که می‌تواند باعث موثرتر واقع شدن نظارت‌های مجلس را فراهم کند تهیه کنند و به مجلس ارائه کنند.

    وی بیان کرد: در این جهت ممکن است نیاز به اصلاح قوانین باشد که این موضوع باید انجام شود. اگر جاهای دیگری ضعف وجود دارد بیان کنند و اگر در رسیدگی‌ها و نظارت‌های مجلس ضعف داریم بیان کنند تا برطرف کنیم. مثلا یکی از موارد قوه قضاییه است، ما که نباید از قوه قضاییه بخواهیم که چرا این کار را انجام بدهد یا این کار را انجام ندهد. ما در جایگاهی هستیم که قانون را به نحوی وضع کنیم، که چنان قوه قضاییه را مکلف کنیم تا وظیفه خود را درست انجام دهد.

    حاجی دلیگانی گفت: در رسیدگی به اقدامات نظارتی مثل ماده ۲۳۴، ۴۵ و بقیه موارد و این‌ها را باید به نوعی برایشان تکلیف ایجاد کنیم که راهی به غیر از آنکه درست رسیدگی شود نداشته باشیم و نظارت‌های ما موثر شود. کمیسیون‌ها هم می‌توانند بیشتر از این در این گونه مواقع موثر واقع شوند./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20917

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس