×

تحقیق و تفحص از سازمان هواپیمایی کشوری کلید خورد

احمد نادری  از تدوین طرح تحقیق و تفحص از سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان دولتی زیرمجموعه وزارت مسکن، راه و شهرسازی است که وظیفه تنظیم هوانوردی کشوری با تأکید بر ایمنی و امنیت و همچنین سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تدوین آیین‌نامه‌ها و شیوه نامه‌ها، انتخاب و ساماندهی ناوگان هوایی کشور، توسعه […]

  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
  • ۰
  • تحقیق و تفحص از سازمان هواپیمایی کشوری کلید خورد

    احمد نادری  از تدوین طرح تحقیق و تفحص از سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان دولتی زیرمجموعه وزارت مسکن، راه و شهرسازی است که وظیفه تنظیم هوانوردی کشوری با تأکید بر ایمنی و امنیت و همچنین سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تدوین آیین‌نامه‌ها و شیوه نامه‌ها، انتخاب و ساماندهی ناوگان هوایی کشور، توسعه فرودگاه‌های کشور و عقد قراردادهای بین‌المللی در امور حمل‌ونقل هوایی را به عهده دارد.

    نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود اهمیت نقش سازمان هواپیمایی در حمل و نقل کشور، آنچه اکنون در این صنعت مشاهده می‎شود، نشان از بی‎قانونی، بی‎برنامگی، سوء مدیریت،‌ رها بودن و افسارگسیختگی مدیریتی و نظارتی سازمان است که این شرایط موجب شده صنعت مذکور وضعیت وخیمی را از نظر کمی و کیفی تجربه کند.

    وی با اشاره به تدوین طرح تحقیق و تفحص از سازمان هواپیمایی کشوری، درباره اهمیت این موضوع، توضیح داد: حمل و نقل هوایی در توسعه پایدار، اشتغال‌زایی، رضایت شهروندی در عرصه ملی تأثیرگذار است همچنین در گسترش روابط بین‎المللی، تبادلات اقتصادی، فرهنگی و حتی تکنولوژیکی به‌علاوه نمایش قدرت زیرساخت ملی و تسریع امور حیاتی نقش حساسی بر عهده دارد، لذا شناخت مشکلات این بخش حساس، در ساماندهی فعالیت‎های مربوط به جابه‌جایی مسافران، توسعه شبکه پروازی، کاهش سوانح هوایی و ارتقاء سطح رضایتمندی عمومی و … تأثیر گذار است.

     

    احمد نادری نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس

     

    نادری اضافه کرد: لزوم خارج شدن از انفعال و اعمال وظیفه نظارتی و مدیریتی در تصمیم برای هوانوردی عمومی کشور، بازنگری ساختار معیوب صنعت، ساماندهی شرکت‌های فعال در صنعت، رفع تعارضات درون دستگاهی و بهم ریختگی بدنه این صنعت، عملیاتی کردن راهکارهای ارتباط مستمر با دنیای هوانوردی و کشورهای همجوار، بهره‌گیری بهینه از توان بار هوایی و لجستیک، توازن در ساخت و سازهای فرودگاهی و زیرساخت‎ها، خرید و تأمین ناوگان مناسب، تأمین امنیت پروازی و رضایت هم‎میهنان،‌ همگی از جمله ضرورت‌هایی است که موجب شد، طرح تحقیق و تفحص از سازمان هواپیمایی کشوری را تدوین کنم.

    عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز دوره آن نیست که پس از چند دهه مدیریت، عده‌ای دور هم بنشینند و بدون برنامه و نظارت مجوز ایجاد ایرلاین بدهند یا ندهند؛ اکنون ایرلاین‌هایی در کشور داریم که با یک فروند تا سه فروند هواپیما فعالیت می‌کنند و خود معضل جدی در صنعت هوانوردی هستند و هم در نگاه علم مدیریت و هم از نگاه تجربه،‌ چنین شرکت‌هایی جز هزینه‌زایی و تحمیل و تأمین آن از جیب مشتری، چیز دیگری به همراه ندارد، اگر سازمان هواپیمائی کشوری و شورای عالی مربوطه درست عمل می‌کرد امروز شاهد بیماری و مرگ قریب الوقوع این صنعت کلیدی و حساس نبودیم.

    وی در تشریح محورهای اصلی تحقیق و تفحص، گفت: مباحث و واقعیات متعددی در خصوص ریاست سازمان هواپیمایی کشوری و تیم مدیریتی ایشان از جمله حیف و میل بیت‎المال، وضعیت نابسامان منابع انسانی، مالی و سرمایه‎ای و تاراج سرمایه ملی و لطمه زدن به سرمایه اجتماعی و ایجاد جو ناامیدی در میان ذی‎نفعان مطرح است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در کنار عدم پاسخگویی و شفافیت عملکرد، وضعیت نابسامان ناوگان هوایی و کیفیت ضعیف خدمات ارائه شده به مردم در همه ابعاد، موضوعاتی است که می‎بایست به مثابه یک مهم به آنها پرداخت. از این رو لازم است از زمان آغاز فعالیت مدیریت فعلی تحقیق و تفحص انجام شود./

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=2091

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس | پوشش تخصصی اخبار مجلس شورای اسلامی
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس