×
 سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس:

با تصویب طرح نحوه برگزاری تجمعات فضای دموکراسی خوبی بین مردم و مسئولان ایجاد خواهد شد

ولی الله بیاتی هدف از اجرای طرح نحوه برگزاری تجمعات را قانونمند کردن تجمعات و راهپیمایی‌های مردمی دانست و گفت: ارتباط مردم با مسئولان باید بی واسطه باشد، مردم باید بتوانند در فضای مسالمت‌آمیز حرف خود را بزنند و مسئولین نباید از انتقاد مردم فرار کنند.

  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
  • ایکانا
  • ۰
  • با تصویب طرح نحوه برگزاری تجمعات فضای دموکراسی خوبی بین مردم و مسئولان ایجاد خواهد شد

    به گزارش صبح مجلس؛ ولی الله بیاتی در مورد بررسی ساماندهی طرح نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: این طرح در مجلس یازدهم هم مطرح بود و با اعلام وصول صحن علنی رسیدگی به طرح ساماندهی نحوه برگزاری تجمعات در دستورکار کمیسیون مربوطه قرار گرفت.

    سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس هدف از اجرای این طرح را قانونمند کردن تجمعات و اعتراضات مردمی دانست و ادامه داد: شاید در گذشته دیدگاه‌ها نسبت به تجمعات مناسب نبود اما باید این نکته را مورد توجه قرار داد که شاید زمانی مردمی که در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده یا در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و … به پای صندوق رأی می‌آیند، نسبت به عملکرد دستگاه یا مسئولی انتقاد داشته باشند.

    وی با اشاره به اینکه باید ارتباط بین مردم و مسئولان بی‌واسطه باشد، بیان کرد: مردم باید بتوانند در فضای مسالمت‌آمیز حرف خود را بزنند و مسئولین نباید از انتقاد مردم فرار کنند و اگر کسی انتقاد می کند صرفا ضدانقلاب نیست یا با قصد و نیتی این کار را انجام نمی‌دهد.

    نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با بیان اینکه با اجرای این طرح، فضای دموکراسی خوبی ایجاد می‌شود، افزود: این طرح به منظور اخذ مجوز قانونی برای تجمعات کارگری، صنفی، دستگاه دولتی و …. است، در قانون نیز پیش‌بینی شده که باید به موقع درخواست تجمع داده شود./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20892

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس