×
سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی:

بررسی تجربه مردم از فساد در بخش عمومی در کمیسیون اصل نود مجلس

کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در نشست خود با ارائه گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس به بررسی ادراک و تجربه مردم از فساد در دستگاه‌های عمومی پرداخت. این گزارش از نظر کارشناسان مرکز پژوهش و تبادل اطلاعات درباره فساد در بخش‌های مختلف عمومی تهیه شد.

  • محمدامین سالاری
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
  • ۰
  • بررسی تجربه مردم از فساد در بخش عمومی در کمیسیون اصل نود مجلس

    علی کشوری، سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی صبح مجلس، گزارشی از جلسات نوبت بعد از ظهر این کمیسیون ارائه کرد.

    در این جلسات، دو موضوع کلیدی مورد بررسی قرار گرفت. اولین موضوع، گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره سنجش ادراک و تجربه مردم از فساد در بخش عمومی بود. کارشناسان مرکز پژوهش‌ها گزارشی ارائه دادند که در آن، جامعه آماری متشکل از اقشار مختلف مردم مورد بررسی قرار گرفته و نظرات آنها در رابطه با فساد در بخش عمومی ارزیابی شد. گزارش ارائه شده دارای شاخه‌های متعددی بود که جزئیات بیشتری از ادراک و تجربه مردم نسبت به فساد در دستگاه‌های عمومی را بررسی می‌کرد. در این جلسه، تبادل اطلاعاتی با کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد طرز کار مراکز افکارسنجی دستگاه‌های مختلف پیشنهاد شد تا اطلاعات دقیق‌تری درباره تجربه مردم از فساد به دست آید.

    دومین موضوع جلسه، با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان، آقای برزویی، برگزار شد. وی به تبیین مشکلات و چالش‌های دانشگاه فرهنگیان پرداخت. این مشکلات در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مطرح شد. در بخش سخت‌افزاری، مشکلاتی همچون کمبود مکان‌های آموزشی و پژوهشی، و عدم وجود زیرساخت‌های مناسب بیان شد. رئیس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد که این دانشگاه در حوزه نرم‌افزاری پیشرفت‌هایی داشته، اما مشکلات سخت‌افزاری همچنان چالش بزرگی است که مانع از پیشرفت سریع‌تر می‌شود.

    اعضای کمیسیون نیز در پاسخ به مشکلات مطرح شده، بر تعامل با مجموعه خیرین تأکید کردند. آن‌ها معتقد بودند که با کمک خیرین می‌توان بخشی از مشکلات ساختاری و مکانی دانشگاه فرهنگیان را بدون نیاز به کمک‌های مالی پیوسته از دولت برطرف کرد. همچنین مقرر شد که گزارش جامع‌تری در خصوص وضعیت دانشگاه فرهنگیان و چالش‌های آن در آینده‌ای نزدیک به کمیسیون ارائه شود.

    بررسی تجربه مردم از فساد در بخش عمومی در کمیسیون اصل نود مجلس

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20849

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس