×
عضو کمیسیون فرهنگی:

نمی توان مباحث فرهنگی در جامعه را نادیده گرفت

حسنعلی اخلاقی امیری گفت: در رابطه با مباحث فرهنگی در جامعه، نمی‌توانیم بگویم کاری نداریم، قانون محور جامعه است. چه فرقی می‌کند بین مباحث راهنمایی و رانندگی و مسائل مرتبط با پلیس از جمله زورگیری، سرقت با پوشش و حجاب؟ جامعه بر محور قانون می‌چرخد و هنگامی که قانون در جامعه اجرایی نشود، دولت موظف است که افراد را بر اجرای قانون الزام کند.

  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
  • ایکانا
  • ۰
  • نمی توان مباحث فرهنگی در جامعه را نادیده گرفت

    به گزارش صبح مجلس؛ حسنعلی اخلاقی امیری در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت یحیی السنوار گفت: اخیرا سخنگوی دولت که عمده تخصصشان در حوزه مکانیک است، در حوزه عفاف و حجاب اظهار نظری داشته و فرمودند موضوعات فرهنگی از جنس باور بوده و باور را با باید نمی‌توانیم حل کنیم و همچنین فرمودند که موضوعات فرهنگی را با زور نمی‌توانیم جا بیاندازیم.

    نماینده مشهد و کلات در مجلس عنوان کرد: ابتدا عرض میکنم که وی اگر در حوزه تخصصی خودشان اظهار نظر کنند، مناسبتر است. ثانیا مباحث فرهنگی دو عرصه دارد، گاهی در عرصه فردی وتربیتی است که باید انسان‌ها را قانع و باورمند کرد و اتفاقا دولت که سه وزارتخانه آموزش و پرورش، آموزش علی و فرهنگ و ارشاد اسلامی را ذیل خودش دارد باید گزارش دهد که در عرصه تربیتی در رابطه با عفاف و حجاب چه کرده است و چه خوب که این گزارش را به مجلس ارائه کند.

    وی اضافه کرد: اما در رابطه با مباحث فرهنگی در جامعه، نمی‌توانیم بگویم کاری نداریم، قانون محور جامعه است. چه فرقی می‌کند بین مباحث راهنمایی و رانندگی و مسائل مرتبط با پلیس از جمله زورگیری، سرقت با پوشش و حجاب؟ جامعه بر محور قانون می‌چرخد و هنگامی که قانون در جامعه اجرایی نشود، دولت موظف است که افراد را بر اجرای قانون الزام کند.

    این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: همچنین مجلس در حوزه انتصابات دخالتی نمی‌تواند داشته باشد؛ اما نمایندگان مردم در مجلس انتصابات دولت رصد می‌کنند و ارزش های انتقلابی دینی و اسلامی و فتنه را نمی‌گذرند لذا خواهشمندم دولت و رئیس جمهور در این حوزه دقت کنند. موضوع گرانی لبنیات در این روزها به مردم فشار وارد کرده که خواشمند دولت در این حوزه آنچه که لازم است اجرایی کند تا فشار مضاعفی بر مردم وارد نشود.

    محمدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی گفت: کمیسیون برنامه بودجه اطلاع دادن که دیوان محاسبات گزارش شرکت های دولتی را ارائه کرده و تا ۱۵ هم گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه خواهد کرد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20832

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس