×

تلاش مشترک شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس برای اصلاح قانون تأثیر قطعی معدل در کنکور

به دنبال اعتراضات گسترده به تأثیر قطعی معدل در کنکور، موسوی‌زاده از تلاش‌های هماهنگ کمیسیون آموزش مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حل این معضل و رفع نگرانی‌های دانش‌آموزان و اولیا خبر داد.

  • محمدامین سالاری
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
  • ۰
  • تلاش مشترک شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس برای اصلاح قانون تأثیر قطعی معدل در کنکور

    سیدمحسن موسوی‌زاده، نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی صبح مجلس، درباره دغدغه‌های دانش‌آموزان و اولیا پیرامون قانون تاثیر قطعی معدل در کنکور اظهار داشت: ما نگرانی‌ها و اعتراضات دانش‌آموزان، اولیا و حتی فرهنگیان را که به سختی در طول سال تحصیلی زحمت می‌کشند و نتیجه تلاش‌هایشان را در موفقیت دانش‌آموزان می‌بینند، شنیده‌ایم و به همین دلیل، این موضوع را جدی گرفتیم و در کمیسیون آموزش مجلس مطرح کردیم.

    وی ادامه داد: علاوه بر طرح این موضوع در کمیسیون آموزش، به سراغ شورای عالی انقلاب فرهنگی هم رفتیم. شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه بسیار مهمی دارد و تصمیمات آن نیز زیر نظر مقام معظم رهبری است. ما با اعضای این شورا جلسه داشتیم و موضوع تاثیر قطعی معدل را مطرح کردیم. این شورا نیز استقبال کرد و قرار بر این شد که با هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون آموزش مجلس، وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش، تصمیمی گرفته شود که این نگرانی‌ها برطرف شود.

    موسوی‌زاده تاکید کرد: این موضوع از زمانی که علی لاریجانی رئیس مجلس بود و با موافقت مقام معظم رهبری، به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده شد، تصمیم‌گیری شد. اما امروز که این تصمیم به اجرا گذاشته شده، نگرانی‌هایی را برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان ایجاد کرده است. ما متعهد هستیم که این موضوع را با شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر دستگاه‌های مرتبط پیگیری کنیم تا مشکل حل شود.

    وی افزود: اختلاف نظرهایی که وجود دارد، کارشناسی است و نه ماهوی، و امیدواریم با همکاری و هم‌فکری بتوانیم این چالش را برطرف کنیم.

    نماینده مردم اهواز در پایان گفت: ما به احترام جایگاه رفیع شورای عالی انقلاب فرهنگی و با توجه به دغدغه‌های دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان، تلاش خواهیم کرد که هرچه سریع‌تر راه‌حلی برای این موضوع پیدا کنیم.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20815

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس