×

کریدور شمال-جنوب، محور توسعه شرق کشور با موانع جدی روبروست

علی کرد، نماینده سیستان و بلوچستان، کریدور شمال-جنوب را کلید توسعه اقتصادی و زیرساختی استان‌های شرقی کشور دانست و از کندی اجرای این پروژه انتقاد کرد.

  • محمدامین سالاری
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
  • ۰
  • کریدور شمال-جنوب، محور توسعه شرق کشور با موانع جدی روبروست

    علی کرد نماینده مردم خاش، کورین، میرجاوه و نصرت آباد در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی صبح مجلس در خصوص طرح کریدور شمال-جنوب گفت: این طرح به‌عنوان یک ابتکار بزرگ برای توسعه استان‌های شرقی ایران از جمله خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان مطرح است. این طرح، با هدف ایجاد مسیرهای جدید حمل‌ونقل و تقویت زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی، فرصت‌های بسیاری برای رشد اقتصادی و اجتماعی این مناطق فراهم می‌کند. از جمله اهداف اولیه این طرح، احداث اتوبان دو بانده از شمال کشور به جنوب و تا دریای عمان بوده که متأسفانه تاکنون پیشرفت چشمگیری نداشته است.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در عین حال، بخش دیگری از این طرح، شامل توسعه خط ریلی از شمال خراسان شمالی تا جنوب سیستان و بلوچستان است که در حال اجراست، اما با مشکلاتی از جمله کندی کار و عدم تأمین برخی قطعات مواجه شده است. پیمانکاران نیز در برخی جبهه‌ها به درستی عمل نکرده‌اند، که این موضوع روند پروژه را کندتر کرده است. این کریدور، در صورت تکمیل، می‌تواند بستری برای افزایش ارزآوری کشور، توسعه اقتصادی، رشد فرهنگی و ارتقاء زیرساخت‌های بهداشت، آموزش و عمران باشد.

    وی در ادامه گفت: مجلس شورای اسلامی، آمادگی کامل خود را برای همکاری با دولت در تصویب طرح‌های مرتبط با این پروژه اعلام کرده است و انتظار دارد که دولت با برنامه‌ای شفاف و کارشناسی‌شده، طرح‌های خود را به مجلس ارائه دهد. این پروژه شامل زیرساخت‌های متعددی مانند دو بانده کردن جاده‌ها، گازرسانی، انتقال آب از دریای عمان، و بهسازی راه‌های منتهی به شهرها و روستاهاست.

    علی کرد تاکید کرد: اجرای دقیق و به‌موقع این طرح، همگام با مطالبات مردم و اهداف توسعه‌ای کشور، از مهم‌ترین مسائلی است که دولت باید آن را در اولویت قرار دهد.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20813

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس