×
عضو کمیسیون بهداشت و درمان:

راهکار کاهش مهاجرت ها، افزایش ظرفیت پرستار و پزشک نیست

حسین عبدلی گفت : این نگاه که تعداد دانشجویان پزشکی و ظرفیت پذیرش را افزایش می دهیم تا از مهاجرت ها جلوگیری شود خطاست زیرا مهاجرت پزشکان تبعیدی ناخواسته است و پزشکان و پرستاران از روی ناچاری مهاجرت می کنند و به طور قطع راهکار کاهش مهاجرت ها، افزایش پذیرش و ظرفیت پرستار و پزشک نیست بلکه اصلاح ساختارها و بررسی چراها است.

  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
  • ایکانا
  • ۰
  • راهکار کاهش مهاجرت ها، افزایش ظرفیت پرستار و پزشک نیست

    به گزارش صبح مجلس؛ حسین عبدلی با انتقاد از اینکه در سال های اخیر ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی افزایش یافته و بیش از حد است، گفت: شاید به افزایش ظرفیت نیاز داشته باشیم اما زیرساخت لازم نداریم و این امر به بدنه پزشکی آسیب وارد می کند.

    وی با یادآوری اینکه همیشه در تربیت و پرورش پزشک به ویژه پزشک عمومی سرآمد بودیم اما افزایش ظرفیت پزشکی بدون کار کارشناسی و تامین زیرساخت ها به طور حتم ما را با مشکل مواجه می کند، افزود: این نگاه که تعداد دانشجویان پزشکی و ظرفیت پذیرش را افزایش می دهیم تا از مهاجرت ها جلوگیری شود خطاست زیرا مهاجرت پزشکان تبعیدی ناخواسته است و پزشکان و پرستاران از روی ناچاری مهاجرت می کنند و به طور قطع راهکار کاهش مهاجرت ها، افزایش پذیرش و ظرفیت پرستار و پزشک نیست بلکه اصلاح ساختارها و بررسی چراها است.

    نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس دوازدهم، یادآور شد: سال ها شاهد فشار به جامعه پزشکی هستیم و به دلیل اینکه رضایتمندی در بخش درمان ایجاد نشود تعرفه ها را پایین نگه داشته اند در حالی که تعرفه ها در بخش پرداخت ها عادلانه نیست و باعث کاهش انگیزه شده است.

    عبدلی ادامه داد: اکنون بهترین زمان برای اصلاح تعرفه ها توسط وزارت بهداشت است و تعرفه ها را باید واقعی و بیمه ها را تقویت کرد و اگر قرار است قشر محروم و دهک های پایین جامعه حمایت شوند بیمه ها باید حمایت شوند و نباید مبلغی از جیب مردم، پرستاران، پزشکان و بیمارستان های دولتی پرداخت شود./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20804

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس