×
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی:

جزایر سه‌گانه همواره بخشی از خاک ایران بوده و خواهند بود

بهنام سعیدی، نماینده مردم جیرفت و عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی، ضمن محکوم کردن ادعاهای اخیر اتحادیه اروپا، تأکید کرد که جزایر سه‌گانه همیشه بخشی لاینفک از خاک ایران خواهند بود.

  • محمدامین سالاری
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
  • ۰
  • جزایر سه‌گانه همواره بخشی از خاک ایران بوده و خواهند بود

    بهنام سعیدی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد و عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، ضمن محکوم کردن ادعاهای اخیر در بیانیه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه ایرانی، تأکید کرد که این جزایر همواره بخشی لاینفک از خاک ایران بوده و خواهند بود.

    سعیدی در واکنش به این بیانیه اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نخواهد داد تا ادعاهای واهی و بی‌اساس کشورهای خارجی به حق حاکمیت کشور آسیب برساند و تأکید کرد که چنین ادعاهایی برخلاف اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است.

    وی افزود:کشورهای منطقه به جای پرداختن به این گونه ادعاهای ساختگی باید به مسائل واقعی و فوری جهان اسلام مانند جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان بپردازند.

    سعیدی خاطرنشان کرد: ایران همواره نقش سازنده‌ای در حفظ امنیت و ثبات خلیج فارس ایفا کرده است ‌و توانمندی‌ های دفاعی جمهوری اسلامی ایران کاملاً مشروع بوده و در چارچوب قوانین بین‌المللی برای دفاع از کشور و حفظ بازدارندگی در برابر تهدیدات خارجی به کار گرفته می‌شود.

    وی کشورهای اروپایی را از تکرار سیاست‌ های گذشته و ایجاد تنش در منطقه برحذر داشت و خواستار پایبندی به تعهدات بین‌المللی شد.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20755

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس