×
عضو کمیسیون عمران:

عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات عامل اصلی کندی ساخت مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات عامل اصلی کندی ساخت مسکن بوده و ما نیز در کمیسیون عمران از مسئولان خواستیم تا با قید فوریت برای همراه کردن بانک‌ها و پرداخت حق مردم برنامه‌ریزی کنند.

  • ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
  • ایکانا
  • ۰
  • عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات عامل اصلی کندی ساخت مسکن

    به گزارش صبح مجلس؛ علیرضا نثاری نماینده مردم نهاوند با اشاره به کندی روند ساخت و ساز مسکن گفت: طرح نهضت ملی مسکن با پشتوانه قانون جهش تولید مسکن با تعریف وظایف قانونی برای دولت و وزارتخانه اجرایی شده است و دولت باید بدون تصدی‌گری و صرفاً با تسهیل امور و متناسب با شرایط متقاضیان و جامعه هدف ساخت و ساز مسکن را افزایش دهند.

    نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مطابق با قانون مکلف شده بر شیوه های مختلف ساخت وساز، متناسب با توانمندی متقاضیان نظارت کرده و تسهیل گری کند، عنوان کرد: طرح نهضت ملی مسکن در قالب‌های مختلف از جمله مجمع سازی و گروهای‌ ساخت در حال اجرا است.

    نثاری اضافه کرد: مجتمع سازی معمولا با همکاری بیشتر دولت و شرکت‌های خصوصی و یا بنیاد مسکن انجام می‌شود. تامین منابع مالی در این شیوه توسط پرداخت‌های تقسیط شده متقاضیان انجام می‌شود و عدم واریز وجه بر اساس زمانبندی منجر به تاخیر در اجرای پروژه‌ها می‌شود که متاسفانه یکی از دلایل اصلی کندی روند اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن با این نوع شیوه ساخت، تاخیر در پرداخت آورده‌های متقاضیان است.

    وی ادامه داد: اما در مورد شیوه دوم که گروه های ساخت است، دولت زمین را به همراه تخفیف‌ عوارض صدور پروانه و تسهیلات متناسب با منطقه و پیشرفت ساختمان به متقاضیان می‌دهد تا خود آنها اقدام به ساخت کنند. در این نوع شیوه ساخت به دلیل عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات با مشکلاتی مواجه هستیم. مردم در این رابطه مطالبه کاملا به حقی دارند چرا که برخی از متقاضیان با وجود پیشرفت ۲۰ درصدی خانه‌هایشان هم تسهیلاتی دریافت نکردند.

    این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: در کمیسیون عمران مجلس موضوع کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم را پیگیری کردیم و در جلسات مربوط به این موضوع از تمامی مسئولان خواستیم تا با قید فوریت برای همراه کردن بانک‌ها و پرداخت حق مردم برنامه ریزی کنند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت افزایش سرعت ساخت و ساز و عرضه مسکن به بازار تصریح کرد: بنده معتقدم برای سرعت بخشیدن به ساخت مسکن باید از حالت سنتی ساختمان سازی به سمت  صنعتی سازی حرکت کنیم. در این شیوه ساختمان‌ها با سرعت و ایمنی بیشتر و هزینه کمتر ساخته می‌شوند و  مقررات ملی ساختمان نیز بهتر و دقیق تر اجرایی می‌شود. لذا دولت حتما باید به این امر مهم توجه کند./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20748

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس