×

بدون نظر مقاومت، توافق پایداری در کار نخواهد بود!

منبعی نزدیک به رئیس مجلس ایران با واکنش به اظهارات نجیب میقاتی، تاکید کرد که هیچ طرفی نمی‌تواند بدون جلب نظر مقاومت لبنان به توافقی سیاسی دست یابد. این هشدار نشان می‌دهد که حمایت ایران از آتش‌بس، تنها در صورتی است که مورد تأیید مقاومت و دولت لبنان باشد.

  • محمدامین سالاری
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
  • ۰
  • بدون نظر مقاومت، توافق پایداری در کار نخواهد بود!

    به گزارش صبح مجلس، منبع نزدیک به رئیس مجلس در واکنش به سخنان میقاتی: آن‌چه از رئیس پارلمان ایران آقای دکتر قالیباف توسط رسانه‌ها برداشت شده کاملاً غیرصحیح است.
    مواضع ایشان در قبال تحولات جاری لبنان متفاوت از جملاتی که در سخنرانی ایشان در مجمع پارلمان‌های جهانی و سفر اخیر ایشان به لبنان و همچنین گفتگو با رسانه‌ها بیان شد، نبوده است.
    این مواضع کاملاً صریح بوده و عبارت از این است که ایران از هر آن‌چه مورد تایید دولت و مقاومت لبنان برای دستیابی به آتش‌بس پایدار باشد حمایت می‌کند این همان موضعی است که در دیدار با آقای میقاتی هم مطرح شده است. طبعاً هیچ طرفی نباید تصور کند می‌تواند بدون جلب نظر مقاومت به یک توافق سیاسی پایدار برسد. بر این اساس همکاری با اروپا برای کمک به آتش‌بسی  است که مورد تایید مقاومت و دولت لبنان باشد، می‌تواند در دستور کار ایران باشد.

    نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان از وزارت خارجه این کشور خواسته بود که کاردار سفارت جمهوری اسلامی در بیروت را احضار و از او در مورد سخنان قالیباف توضیح بخواهد. میقاتی سخنان قالیباف درباره آمادگی تهران برای مذاکره با فرانسه جهت اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل و آینده لبنان را دخالت خوانده بود.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20746

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس