×
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات:

صرف منابع محدود ارزی برای کالاهای غیر ضرور وابستگی را بیشتر می کند

سید نجیب حسینی معتقد است؛ منابع ارزی باید برای نیازهای ضروری کشور و همچنین مایحتاج و کالای اساسی مردم به مانند دارو و نهادهای دامی و امنیت غذایی هزینه شود.

  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
  • ایکانا
  • ۰
  • صرف منابع محدود ارزی برای کالاهای غیر ضرور وابستگی را بیشتر می کند

    به گزارش صبح مجلس؛ سید نجیب حسینی با اشاره به آسیب شناسی مشکلات ارزی در کشور، ضمن تاکید بر این نکته که ما قریب به ۷۰ میلیارد دلار منابع ارزی نیاز داریم، گفت: ۳۶ میلیارد دلار از این منابع مربوط به وزارت صمت،۱۲ میلیارد دلار از این منابع برای بخش کشاورزی و ۴ میلیارد دلار هم برای بخش‌هایی نظیر بهداشت و درمان هزینه می‌شود. از این رو مجموعه ۵۹ درصد ارز مورد نیاز کشور تامین شده است.

    نماینده مردم «مینودشت و کلاله» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارتخانه‌ها بر اساس تشخیص و ضرورت، ارز مایحتاج زیر مجموعه خود را تخصیص می‌دهند، ادامه داد: از سوی دیگر باید به این نکته اشاره کنم که نگاه ما بر این مبنا نیست که برای هر موضوعی ارز تخصیص داده و کالا به کشور وارد شود، چرا که این مسئله به صنعت خودکفایی کشور لطمه وارد می‌کند.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما می‌توانیم در برخی از مسائل خودکفا باشیم، ادامه داد: پیشنهاد بنده این است که منابع ارزی باید برای نیازهای ضروری کشور و همچنین مایحتاج و کالای اساسی مردم به مانند دارو و نهادهای دامی و امنیت غذایی هزینه شود ما می‌توانیم منابع ارزی را صرف واردات ماشین آلات صنعتی به کشور کنیم ،در صورت ورود ماشین آلات به کشور حتماً سرمایه‌گذاری پیرامون این مسئله صورت می‌گیرد. با این حال وقتی ما منابع ارزی را صرف کالاهای مصرفی غیر از مایحتاج ضروری مردم  می‌کنیم،ارزش افزوده‌ای برای کشور نخواهد داشت.

    عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا منابع ارزی خود را صرف واردات ماشین آلات و تجهیزات می کنند، بیان کرد: وارداتی که نهایتاً منجر به سرمایه گذاری، رونق تولید و رشد اقتصادی و همچنین اشتغال می‌شود،موثر خواهد بود. در غیر صورت اگر تمامی منابع محدود ارزی کشور را در بخش کالاهای مصرفی غیر ضرور مردم صرف کنیم، قطعا این مسئله هیچ عایدی برای کشور نخواهد داشت و متاسفانه وابستگی ما را روز به روز به دنیا بیشتر خواهد کرد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20699

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس