×
رئیس شورای اجرایی بین المجالس مجلس:

سخنرانی رئیس مجلس در مجمع عمومی (IPU) با استقبال سران کشورها همراه بود

منوچهر متکی با اشاره به استقبال سران حاضر در یکصد و چهل و نهمین دوره اجلاس بین المجالس جهانی از سخنرانی رئیس مجلس کشورمان تاکید کرد: عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین بین المللی و مسائل انسانی از جمله نکات سخنرانی محمدباقر قالیباف بود.

  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
  • ایکانا
  • ۰
  • سخنرانی رئیس مجلس در مجمع عمومی (IPU) با استقبال سران کشورها همراه بود

    به گزارش صبح مجلس؛ منوچهر متکی با اشاره به استقبال سران حاضر در یکصد و چهل و نهمین دوره اجلاس بین المجالس جهانی از سخنرانی رئیس مجلس کشورمان، گفت: در این سخنرانی محمدباقر قالیباف گزارشی از سفر خود از لبنان و مواضع جمهوری اسلامی ایران ارائه کردند و پس از آن به تشریح وضعیت منطقه و جنایات رژیم صهیونیستی پرداختند.

    رئیس شورای اجرایی بین المجالس مجلس شورای اسلامی افزود: عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین بین المللی و مسائل انسانی از جمله نکات سخنرانی قالیباف بود که مورد توجه حضار قرار گرفت.

    متکی در خصوص مواضع نماینده دولت مستعفی یمن علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: در نشست بعد ازظهر اظهاراتی در رابطه با ایران مطرح شد که برداشت غلطی بود و ما نیز حق پاسخگویی را برای خود حفظ کردیم اما ناگهان مطلع شدیم با وجود اینکه در فهرست اعلامی نبود نماینده رژیم صهونیستی برای سخنرانی فراخوانده شد و به دنبال این موضوع هیئت پارلمانی ایران، اردن، ترکیه، تونس و الجزایر جلسه را ترک کردند اما  چون باید ما از حق قانونی خود برای پاسخگویی استفاده می کردیم پس از سخنان نماینده رژیم صهیونیستی به جلسه بازگشتیم و از حق پاسخگویی خود استفاده کردیم.

    وی یادآور شد: پس از بازگشت در جلسه تاکید کردیم اظهارات نماینده دولت مستعفی یمن صحیح نیست و ما با دولت قانونی نجات ملی یمن در حال همکاری هستیم و این دولت هم با سازمان ملل در ارتباط است و جمهوری اسلامی نیز عامل ثبات و صلح در منطقه است./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20673

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس