×

رییس جمهور در انتصاب محمدجواد ظریف تجدید نظر کند

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تخلف در انتصاب محمدجواد ظریف به عنوان معاون رییس جمهور گفت: از رییس جمهور می خواهم که قانون را اجرا کنند.

  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
  • ایکانا
  • ۲
  • رییس جمهور در انتصاب محمدجواد ظریف تجدید نظر کند

    به گزارش صبح مجلس؛ حمید رسایی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۸ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با استناد به ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: زمانی که قانون نقض و از اجرای آن استنکاف شود، با درخواست ۱۰ نماینده این موضوع در کمیسیون بررسی شده و اگر کمیسیون این تخلف را محرز بداند، گزارش آن به صحن آمده و با تایید آن در صحن، به قوه قضائیه ارسال شده و بدون نوبت رسیدگی می شود.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دوازدهم ادامه داد: رییس جمهور برخلاف نص صریح قانون، محمدجواد ظریف را که فرزندشان تابعیت آمریکا دارد، به عنوان معاون رییس جمهور انتخاب کردند. آقای ظریف با تذکرات نمایندگان استعفا داده اما به خاطر فشارها، مجدد به کار خود بازگشت.

    وی افزود: از رییس جمهور درخواست شد که به قانون تن دهد اما ایشان به خاطر یک نفر، یک قید از لایحه را حذف کرده و مجدد به مجلس ارجاع داد.۴۰ نماینده از کمیسیون امنیت ملی درخواست رسیدگی کردند که مهلت ۱۰ روزه روز شنبه هفته آینده پایان می یابد بنابراین اگر صحن تخلف را محرز بداند، پرونده به قوه قضاییه ارجاع می شود.

    این نماینده مجلس در دوره دوازدهم اضافه کرد: از رییس جمهور می خواهم که قانون را اجرا کند. ما در مجلس نمی خواهیم که رابطه با دولت بدین شکل شود.

    حمیدرضا حاج بابایی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: از کمیسیون امنیت ملی و معاونت نظارت مجلس می خواهم که بر روند اجرای قانون نظارت کنند./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20473

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    2 نظرها

    1. علی اصغر قاسم پور گفت:

      صدهزاران درود بر رئیس جمهور منطقی دکتر پزشکیان و معون راهبردی اش دکتر ظریف که عقلانی کشور رو اداره می کنن و از بروز بسیاری تنشها و مشکلات با درایت و سیاست جلوگیری می کنن، این نماینده که این حرفها رو می زنه کفایت لازم رو در این سمت نداره و فکرش در بسیاری موارد نامتعادل و غیرمنطقی و بر خلاف مصالح و منافع کشوره و باید در مورد صلاحیت خود او در سمت نماینده بودن تجدید نظر بشه.

    2. پدیدار گفت:

      آیا کسی در مجلس نیست به ایشان پاسخ دهد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس