×

بررسی دو طرح مهم امنیتی در کمیسیون امنیت ملی مجلس

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز به بررسی دو طرح اساسی پرداخت. طرح استبصاریه ماده 7 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها با مخالفت روبرو شد و طرح پیمان دفاعی امنیتی گروه مقاومت برای تکمیل و اصلاح به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع گردید.

  • محمدامین سالاری
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹
  • ۰
  • بررسی دو طرح مهم امنیتی در کمیسیون امنیت ملی مجلس

    ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی صبح مجلس، جزئیات مباحث مطرح‌شده در جلسه امروز این کمیسیون را تشریح کرد و گفت: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز برگزار و به پایان رسید. این کمیسیون در این جلسه به بررسی و تحلیل دو طرح در دستور کار خود پرداخت.

    طرح اول مورد بررسی، استبصاریه ماده ۷ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران بود. پس از استماع سخنان موافقین و مخالفین این طرح، در نهایت، استبصاریه مذکور رای نیاورد و به تصویب نرسید.

    طرح دومی که در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تشکیل پیمان دفاعی امنیتی گروه مقاومت بود. این طرح نیز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفت. در نتیجه، کمیسیون تصمیم به ارجاع این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گرفت تا پس از بررسی‌های بیشتر و اخذ نظرات دستگاه‌های مسئول، مجدداً در دستور کار قرار گیرد.

    اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر لزوم تقویت محور مقاومت و حمایت از ملل مظلوم منطقه، به‌ویژه ملل مقاوم فلسطین و لبنان، تأکید کردند. آن‌ها همچنین تصریح کردند که باید با رژیم صهیونیستی از تمامی ابزارها و امکانات برای توقف ماشین جنگ و کشتار این رژیم استفاده شود.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20434

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس