×

تعیین رؤسای کمیته‌های تخصصی کمیسیون فرهنگی مجلس؛ برنامه‌ریزی برای اصلاح بودجه فرهنگی

در نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، رؤسای کمیته‌های تخصصی تعیین شدند و برنامه‌ریزی برای اصلاح بودجه فرهنگی در سال 1404 بررسی شد. اعضا بر لزوم افزایش اعتبارات فصل فرهنگ و مقابله با آسیب‌های اجتماعی تأکید کردند.

  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
  • فارس
  • ۰
  • تعیین رؤسای کمیته‌های تخصصی کمیسیون فرهنگی مجلس؛ برنامه‌ریزی برای اصلاح بودجه فرهنگی
    احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۱۷مهرماه) این کمیسیون گفت: جلسه امروز کمیسیون با سه دستورکار پیگیری شد، دستور اول تعیین رؤسای کمیته‌های تخصصی کمیسیون بود و در جریان این جلسه امیرحسین بانکی‌پور به عنوان رئیس کمیته خانواده، جمعیت و زنان، حمید رسایی به عنوان رئیس کمیته هنر، رسانه و فضای مجازی، اسماعیل سیاوشی به عنوان رئیس کمیته ارشاد و تبلیغات اسلامی، امیرحسین ثابتی به عنوان رئیس کمیته دیپلماسی فرهنگی، محمد میرزایی به عنوان رئیس کمیته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، و احمد راستینه به عنوان رئیس کمیته ورزش و جوانان انتخاب شدند.

    سخنگوی کمیسون فرهنگی ادامه داد: همچنین مقرر شد کمیته‌ها اولویت‌های خود در بخش تقنینی و نظارتی را مشخص و به کمیسیون گزارش کنند.

    راستینه ادامه داد: دستور کار دوم جلسه امروز کمیسیون فرهنگی، بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ و ارائه پیشنهادات برای بودجه سال ۱۴۰۴ بود. متأسفانه با توجه به تغییراتی که در تبصره ۱۳جدول ۱۲ فصل فرهنگ برنامه بودجه اتفاق افتاده، شاهد کاهش اعتبارات فصل فرهنگ در بودجه هستیم که باید برای آن چاره‌جویی کنیم. در بحث بودجه سال ۱۴۰۴ هم مقرر شد پیگیری‌های لازم برای اصلاح ردیف‌های بودجه فصل فرهنگ در اسرع وقت از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام شود.
    وی در تشریح دستور کار سوم جلسه امروز کمیسیون فرهنگی عنوان کرد: در ادامه با حضور مسئولانی از معاونت فرهنگی سپاه و مرکز افکارسنجی و فعالیت‌های فرهنگی سازمان بسیج، گزارش دستگاه‌های فرهنگی بسیج و سازمان اطلاعات بسیج درخصوص آسیب‌های اجتماعی، تشریح روند تغییرات فرهنگی و نقش بلاگرها و بازیکنان عرصه فضای مجازی در تغییر سبک زندگی و همچنین نقش بازی‌های رایانه‌ای و سازوکارهای لازم برای تولیدات محتواهای لازم در عرصه فرهنگی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
    سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، امروز ۳۴ میلیون بازیکن بازی‌های دیجیتالی در کشور داریم که عدد بسیار قابل توجهی است و اگر به سمت تولید بازی‌های رایانه‌ای با محتواهای اثربخش فرهنگی حرکت نکنیم، تولیدات خارجی -که معمولاً محتواهایی خلاف سبک زندگی ایرانی و اسلامی ما دارد- می‌تواند تأثیرات بدی بر عرصه سبک زندگی ایرانی به ویژه نوجوانان و جوانان ما داشته باشد.
    راستینه ادامه داد: در ادامه گزارشی درخصوص آخرین وضعیت فعالیت‌های فرهنگی در بخش ارتقاء شاخص‌های سبک زندگی ایرانی – اسلامی ارائه و مقرر شد این جلسات کارشناسی به طور مستمر در کمیسیون برگزار و پیگیری شود.
    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20431

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس