×
عضو کمیسیون بهداشت و درمان:

با برنامه‌ریزی جدید، مشکلات پرستاران به زودی حل خواهد شد

با تشکیل اولین کارگروه تخصصی پرستاری در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تلاش‌ها برای حل مشکلات عمده پرستاران از جمله افزایش تعرفه‌ها، کاهش ساعات کاری و رسیدگی به مطالبات آنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز شده است. هدف این برنامه‌ریزی جدید، کاهش نارضایتی و بهبود وضعیت پرستاران است.

  • محمدامین سالاری
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
  • ۰
  • با برنامه‌ریزی جدید، مشکلات پرستاران به زودی حل خواهد شد

    اسدالله چراغی، نماینده مردم آبدانان، دره‌شهر و دهلران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی صبح مجلس، به بررسی معضل مهاجرت پرستاران به خارج از کشور پرداخت و تصریح کرد: تقاضای کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی برای جذب پرستاران ایرانی افزایش پیدا کرده؛ من به‌عنوان یک پرستار افتخار می‌کنم که در مجلس نماینده جامعه پرستاری هستم و در کمیسیون بهداشت و درمان تلاش داریم که راه‌حلی برای کاهش مهاجرت پرستاران ارائه کنیم.

    وی تأکید کرد: اگر برنامه‌ریزی دقیق و صحیحی برای رضایتمندی و پرداخت مطالبات پرستاران انجام نشود، شاهد افزایش چشمگیر مهاجرت این قشر زحمت‌کش خواهیم بود. چراغی افزود: برای اولین‌بار در کمیسیون بهداشت و درمان، کارگروهی تخصصی برای پیگیری مشکلات پرستاران تشکیل داده‌ایم و هدف ما رفع مشکلات عمده این قشر در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به نیاز به بهبود شرایط کاری پرستاران، از جمله کاهش ساعت کاری، افزایش تعرفه‌ها و توجه به سختی کار این قشر، گفت: افزایش ساعات اضافه‌کاری اجباری و شرایط سخت کاری باعث نارضایتی گسترده و متزلزل شدن بنیان خانواده‌های پرستاران شده است. ما در مجلس و دولت باید هرچه سریع‌تر به این مشکلات رسیدگی کنیم.

    چراغی همچنین به لزوم پیگیری مطالبات پرستاران توسط دولت و مجلس اشاره کرد و افزود: وزیر بهداشت از شرایط و مشکلات پرستاران آگاه است، اما باید اقدامات بیشتری برای بهبود وضعیت این قشر صورت گیرد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20305

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس