×

نظام توزیع عادلانه بودجه‌ بر اساس محرومیت مناطق کشور طراحی شود

نماینده مردم خمین در مجلس خواستار پرداخت حقوق و مزایا بر اساس نظام پرداخت حقوق هماهنگ برای تمامی کارمندان شد و گفت: طراحی نظام توزیع عادلانه بودجه‌ بر اساس محرومیت مناطق کشور تدارک دیده شود.

  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
  • ایکانا
  • ۰
  • نظام توزیع عادلانه بودجه‌ بر اساس محرومیت مناطق کشور طراحی شود

    به گزارش صبح مجلس؛ محمد بیات در نشست علنی امروز( یکشنبه ۱۵ مهرماه) مجلس، ضمن تقدیر و تشکر و حمایت از شورای امنیت ملی، ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه انقلابی که در اقدامی بی‌نظیر جوابی کوبنده و اولیه به جنایات رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیست و هم‌پیمانانش ارائه نمود، در نطق میان دستور خود گفت: آری، خون شهدای صدر اسلام تاکنون به ویژه شهدای مقاومت همچون شهید سلیمانی، اسماعیل هنیه، مجاهد شهید سید حسن نصرالله و همراهان شهیدشان موجب پویایی محور مقاومت شد و روح جدید ایثار و شهادت را در وجود ایشان نهادینه خواهد کرد.

    نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار باید بدانند چنانچه دست از پا خطا نمایند، به تأسی از رهنمودهای مقام عظمای ولایت در نماز باشکوه سیاسی- عبادی جمعه اخیر نه با تعلل و نه شتابزده  بلکه به جا، به موقع و منطقی پاسخ کوبنده‌تر از وعده صادق دریافت خواهند کرد.

    وی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به سبزپوشان صادق، بی‌منت و متعهد به نظام اسلامی افزود: حوزه انتخابیه بنده با اهدای هزار و ۲۳۰ شهید  از بدو انقلاب اسلامی تاکنون به تناسب جمعیتی رتبه دوم را در کل کشور دارا است و تعداد آزادگان، ایثارگران و رزمندگان شهرستان خمین نیز در نوع خود بی نظیر است.

    بیات اضافه کرد: مردم مخلص و انقلابی شهر زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در هرگونه اقداماتی که به منظور حفظ نظام و انقلاب اسلامی صورت گیرد، پیشتاز و پیشقراول هستند، خوشبختانه به برکت نظام، انقلاب اسلامی، رهبری عظیم‌الشأن و خون شهدا پیشرفت‌های خوبی را در این شهر امام شاهد بودیم اما کافی و زیبنده نیست.

    این نماینده مردم در مجلس دوازدهم از هیأت دولت، وزرا، روسای ادارات، نهادهای دولتی خواستار نگاه ویژه به شهر خمین شد و خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌های مواصلاتی بعد از گذشت ۱۸ سال در این شهر تکمیل نشده است؛ راه‌های مواصلاتی خمین- الیگودرز، خمین- شازند، کمربندی خمین، خمین- دلیجان، خمین- رباط مراد، خمین- گلپایگان، تعریض راه خمین – نیشهر، پشت کوه مزرعه نو، تعریض راه خمین- حمزه لو ، راه های مواصلاتی گلدشت –آشیانه، راه آهن اراک- خمین- گلپایگان که طرح آن قبلا تهیه شده بود، متأسفانه به اتمام نرسیده است.

    وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از بازنگری در کدهای ۵ و ۱۹، خواستار بازنگری جدید در کدهای ۶ و ۲ برای جلوگیری از تضییع حق شد و افزود: لازم است برنامه‌ریزی‌های لازم برای تعیین تکلیف نیروهای پیش دبستانی، غیردولتی و نهضتی‌ها انجام شود چرا که این نیروها با تجربه، مثمرثمر و مفیدفایده در امر تعلیم و تربیت هستند.

    نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سازمان برنامه و بودجه ، امور استخدامی، معاونین اداری خواستاریم تا پرداخت پاداش کامل بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲  و همچنین پرداخت تمامی دیوان رتبه‌بندی و سایر مطالبات ایشان بر اساس قانون مصوب مجلس انجام شود.

    وی ادامه داد: همچنین اجرای کامل قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی بر اساس برنامه هفتم توسعه، تخصیص اعتبارات لازم به منظور احداث فاز ۲ بیمارستان حضرت فاطمه (س) که شامل بخش مهمی مانند دیالیز و … است که ماده ۲۳ آن مستتر در فاز اول است و تجهیز هم شده اما نیازمند به تخصیص اعتبار دارد، تأمین اعتبارات لازم به منظور پرداخت پول گندم کشاورزان که متأسفانه در حوزه انتخابیه تا به الان۲۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است، را کافی ندانست، ضروری است.

    بیات همچنین خواستار پرداخت حقوق و مزایا بر اساس نظام پرداخت حقوق هماهنگ برای تمامی کارمندان شد و بیان کرد: طراحی نظام توزیع عادلانه بودجه‌ریزی بر اساس محرومیت مناطق کشور تدارک دیده شود./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20293

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس