×

جذب داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب نمره علمی و تخصصی شده‌اند ضروری است

غلامرضا تاجگردون در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش یادآور شد که اخیراً نامه‌های متعددی از سوی داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش به دست ما رسیده که نشان‌دهنده وجود برخی نواقص و مشکلات در فرایند گزینش است و متأسفانه برخی از گزینش‌گران با اعمال سلیقه‌های شخصی و تنگ‌نظری، داوطلبانی را که از نظر علمی و اخلاقی شایستگی لازم را دارند، رد کرده‌اند بنابراین با توجه به لزوم استفاده از جوانان تحصیل‌کرده و متعهد پیشنهاد می‌شود از داوطلبانی که در آزمون‌های اخیر، موفق به کسب حدنصاب نمره علمی و تخصصی شده‌اند، استفاده شود .

  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳
  • ایکانا
  • ۰
  • جذب داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب نمره علمی و تخصصی شده‌اند ضروری است

    به گزارش صبح مجلس؛ متن نامه غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خطاب به علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

    بسمه تعالی

    برادر گرامی جناب آقای  دکتر علیرضا کاظمی

    وزیر محترم آموزش و پرورش

    با سلام و احترام

    همان‌طور که مستحضرید، آموزش و پرورش به عنوان رکن اساسی توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. معلمان به عنوان الگوهای تربیتی دانش‌آموزان، نقش بی‌بدیلی در شکل‌گیری شخصیت و آینده سازان کشور ایفا می‌کنند از این‌رو، انتخاب و گزینش آن‌ها باید با دقت و عدالت کامل انجام شود.

    اخیراً نامه‌های متعددی از سوی داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش به دست ما رسیده که نشان‌دهنده وجود برخی نواقص و مشکلات در فرایند گزینش است و این مشکلات نه تنها باعث ایجاد سرخوردگی و یأس در میان جوانان تحصیل‌کرده و متعهد شده است، بلکه می‌تواند به اعتبار نظام آموزشی کشور نیز خدشه وارد کند.

    برخی از مهم‌ترین این مشکلات عبارتند از:

    اعمال سلیقه‌های شخصی و تنگ‌نظری در فرایند گزینش:

    متأسفانه برخی از گزینش‌گران با اعمال سلیقه‌های شخصی و تنگ‌نظری، داوطلبانی را که از نظر علمی و اخلاقی شایستگی لازم را دارند، رد کرده‌اند. این امر علاوه بر تضییع حقوق داوطلبان، باعث می‌شود افراد شایسته‌ای از چرخه آموزش و پرورش کنار گذاشته شوند در حالی که روز به روز نیاز آموزش و پرورش کشور به نیروی انسانی جوان و بانگیزه بیشتر می‌شود و گاهاً ناچار به تمدید دوره خدمت بازنشستگان عزیز می‌شود تا بخشی از این نیاز مرتفع شود.

    استفاده از اطلاعات نادرست و غیر واقعی در پرونده داوطلبان :

     برخی از گزینشگران با استناد به اطلاعات نادرست و غیر واقعی که در فضای مجازی یا سایر منابع منتشر شده است، به داوطلبان برچسب‌های ناروا زده و آن‌ها از استخدام جا مانده‌اند. این امر نه تنها خلاف رأفت اسلامی است، بلکه به اعتماد عمومی به نظام گزینش نیز خدشه وارد می‌کند.

    عدم توجه به سوابق علمی و تحصیلی داوطلبان :

     در برخی موارد، به سوابق علمی و تحصیلی داوطلبان توجه کافی نشده و افرادی که دارای مدارک تحصیلی بالاتر و سوابق پژوهشی بهتر هستند، به دلیل برخی ملاحظات دیگر رد شده‌اند. این امر باعث می‌شود افراد کم‌توان‌تر وارد سیستم آموزشی شوند و کیفیت آموزش را کاهش دهند.

    به‌عنوان یکی از دلسوزان نظام تعلیم و تربیت، خواهشمندم در فرآیند گزینش نیروهای جوان، نگاهی عمیق‌تر و رویکردی مبتنی بر رأفت اسلامی و مشمولیت داشته باشید.

     بی‌شک، جوانان امروز سرمایه‌های اصلی آینده کشور هستند و با اشتباهات و خطاهای احتمالی، در حال رشد و تکامل می‌باشند در این راستا، پیشنهاد می شود تا با اتخاذ رویکردی تشویقی و حمایتی، به جای تمرکز صرف بر اشتباهات، بر توانمندی‌ها و استعدادهای جوانان تأکید شود.

     تجربه نشان داده است که تشویق و حمایت، انگیزه‌ای قوی برای ارتقاء عملکرد و رشد فردی و اجتماعی جوانان ایجاد می‌نماید. بدیهی است که اشتباهات باید مورد بررسی قرار گیرند و در صورت لزوم، تذکرات لازم داده شود، اما این امر نباید به گونه‌ای باشد که موجب دلسردی و سرخوردگی جوانان شود.

     امید است با عنایت ویژه جنابعالی به این موضوع مهم، شاهد ارتقای روزافزون کیفیت آموزش و پرورش و پرورش نسلی توانمند و متعهد باشیم.بدیهی است با استفاده از ظرفیت‌های جوانان تحصیل‌کرده و متعهد کشور به نحو مطلوب، می‌توان به بهبود کیفیت آموزش و پرورش کمک کرد.

    لذا خواهشمند است با توجه به لزوم استفاده از جوانان تحصیل‌کرده و متعهد پیشنهاد می‌شود از داوطلبانی که در آزمون‌های اخیر، موفق به کسب حدنصاب نمره ی علمی و تخصصی شده‌اند، استفاده شود و مجدداً با رویکردی مبتنی بر رأفت اسلامی و مشمولیت مورد بررسی قرار گیرند.

    امید است با پیگیری‌های جنابعالی و سایر مسئولان امر، شاهد رفع مشکلات موجود در فرایند گزینش معلمان و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه جوانان باشیم./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20265

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس