×
رئیس کمیسیون صنایع و معادن:

گزارش حادثه معدن طبس این هفته کامل می‌شود

رضا علیزاده گفت:حتما حادثه معدن طبس در دست بررسی است، سفت و سخت هم این موضوع را جلو می‌بریم، گزارش از این حادثه هم این هفته کامل می‌شود. در صحن قرائت می‌شود. باید تاکید کنم نه تنها به ارائه گزارش بسنده نمی‌کنیم بلکه موضوع را از طریق دستگاه‌های و ارگان‌های مربوطه از جمله دستگاه قضا پیگیری خواهیم کرد.

  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
  • ایلنا
  • ۰
  • گزارش حادثه معدن طبس این هفته کامل می‌شود

    به گزارش صبح مجلس؛ رضا علیزاده درباره این‌که پس از حادثه معدن طبس بحث ایمنی کارگران مطرح شد و این که چرا در این حوزه با ضعف‌هایی روبه هستیم که باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیر می‌شود، عنوان کرد: ایمنی در قانون نوشته شده، آئین‌نامه‌ها در این خصوص کامل است. در حدود ۴۰۰ بند قانون، آئین‌نامه و دستورالعمل در این زمینه داریم مشکل در قانون نیست، مشکل در اجرای قانون است.

    رئیس کمیسیون صنایع و معادن خاطرنشان کرد: متاسفانه بندهایی که در حوزه ایمنی معادن وجود دارد یا کلاً اجرا نمی‌شود یا درست اجرا نمی‌شود یا کامل اجرا نمی‌شود و وقتی یک اتفاق و حادثه‌ای رخ می‌دهد، همه دنبال این موضوع می‌افتند و به فکر اجرای بندها و آئین‌نامه‌ها می‌افتند و بعد کلا فراموش می‌کنند.

    وی با بیان این‌که حادثه ناگواری که در طبس اتفاق افتاد محملی شده است که فسار بیشتری به دستگاه‌ها بیاوریم، عنوان کرد: گزارش مجلس هم در این زمینه آماده می‌شود، دستگاه‌ها و کارگروه‌هایی را آماده و تشکیل داده‌ایم تا جایی که می‌توانیم این موضوع را جدی پیگیری کنیم؛ چراکه جان مردم و کارگران عزیز برای ما از همه چیز مهم‌تر است.

    علیزاده بیان کرد: تولیدکاران و معدن‌کاران هم حرف‌های خودشان را دارند، بعضی جاها هم آن‌ها مشکلاتی را مطرح می‌کنند این‌ها هم در جای خودش مورد تامل و قابل بررسی است ولی هیچ چیزی دلیل نمی‌شود ما با جان انسان‌ها بازی کنیم.

    وی تاکید کرد: حتما حادثه معدن طبس در دست بررسی است، سفت و سخت هم این موضوع را جلو می‌بریم، گزارش از این حادثه هم این هفته کامل می‌شود.

    رئیس کمیسیون صنایع در پاسخ به این سوال که آیا این گزارش در صحن قرائت می‌شود، عنوان کرد: در صحن قرائت می‌شود. باید تاکید کنم نه تنها به ارائه گزارش بسنده نمی‌کنیم بلکه موضوع را از طریق دستگاه‌های و ارگان‌های مربوطه از جمله دستگاه قضا پیگیری خواهیم کرد./انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20253

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس