×
رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد:

عملکرد شهرداری‌ها در الکترونیکی کردن ثبت درخواست وصدور مجوز از همه دستگاه ها نامطلوب تر است

امیر سیاح در خصوص عملکرد دستگاه‌ها برای الکترونیکی کردن ثبت درخواست و صدور مجوز، گفت: درحال حاضر بخش صنفی وزارت صنعت، معدن و تجارت عملکرد خوبی دارد اما بخش معدنی و تجارت خارجی آن مطلوب نیست، وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت و درمان وضعیت خوبی ندارند اما عملکرد وزارت کشور که شامل شهرداری ها می‌شود از همه دستگاه ها نامطلوب‌تر می‌باشد.

  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
  • ایکانا
  • ۰
  • عملکرد شهرداری‌ها در الکترونیکی کردن ثبت درخواست وصدور مجوز از همه دستگاه ها نامطلوب تر است

    به گزارش صبح مجلس؛ امیر سیاح رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد در خصوص اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار، گفت: اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار سه مرحله اصلی دارد، یکی از این مراحل اعلام شرایط صدور مجوزها بود که تا کنون برای ۴ هزار ۸۰۰ فعالیت شرایط اعلام شده و حدود ۲۰ مجوز جدید دیگر شناسایی شده که شرایط صدور آن تاکنون اعلام نشده است.

    وی با افزود: مرحله دوم اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ثبت الکترونیک درخواست و صدور مجوز بدون حضور متقاضی است که درحال حاضر ثبت درخواست حدود ۴ هزار و ۶۰۰ فعالیت بصورت الکترونیک انجام می‌شود اما ثبت درخواست ۲۰۰ فعالیت مهم کماکان الکترونیکی نیست که درحال تلاش و آوردن فشار برای رفع این مشکل هستیم.

    سیاح گفت: اقدام سوم اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار الکترونیکی کردن مجوزهای کاغذی بود تا برای آنها شناسه یکتا صادر شود که برخی از دستگاه‌ها در این زمینه اقدامی نکرده اند.

    وی در خصوص عملکرد دستگاه‌ها برای الکترونیکی کردن ثبت درخواست و صدور مجوز، گفت: درحال حاضر بخش صنفی وزارت صنعت، معدن و تجارت عملکرد خوبی دارد اما بخش معدنی و تجارت خارجی آن مطلوب نیست، وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت و درمان وضعیت خوبی ندارند اما عملکرد وزارت کشور که شامل شهرداری ها می‌شود از همه دستگاه ها نامطلوب‌تر می‌باشد. /پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20251

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس