×
رئیس مجلس در پاسخ به تذکر شریعتی:

کمیسیون عمران مجلس به موضوع ثبت نام مجدد برای انتخاب اعضای نظام مهندسی ورود کرده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب اعضای نظام مهندسی خلاف قانون مربوطه تمدید شده است تا برخی افراد خاص بتوانند ثبت‌نام کنند. از دولت می خواهیم پیگیری کند این کار انجام نشود تا برای برخی افراد خاص رانت ایجاد نشود.

  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
  • ایکانا
  • ۰
  • کمیسیون عمران مجلس به موضوع ثبت نام مجدد برای انتخاب اعضای نظام مهندسی ورود کرده است

    به گزارش صبح مجلس؛ مالک شریعتی نیاسر در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۱ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به دولت، گفت: طبق ماده ۱۰ این قانون نظام مهندسی، انتخاب اعضای این نظام مهندسی سه ساله است اما خلاف قانون تمدید کرده‌اند تا برخی افراد خاص بتوانند ثبت‌نام کنند. خواهشم از دولت این است که پیگیری کند این کار انجام نشود تا برای برخی افراد خاص رانت ایجاد نشود.

    در ماده ۱۰ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان آمده است: هر یک از سازمان های استان دارای هیأت مدیرهای خواهد بود که از بین اعضای داوطلب واجد شرایط در رشته های اصلی مهندسی ساختمان برای یک دوره سه ساله انتخاب خواهد شد و انتخاب مجدد اعضای هیأت مدیره بلامانع است.

     محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر و تعدادی دیگر از نمایندگان در همین خصوص، گفت: روز گذشته کمیسیون عمران جلسه‌ای درباره زمان و ثبت نام مجدد برای انتخاب اعضای نظام مهندسی برگزار کرده است و امروز در جلسه‌ای آن را بررسی خواهند کرد.

    وی افزود: به هر حال حتما دوستانمان در دولت و وزیر راه و شهرسازی دقت می‌کنند که قانون را رعایت کنند. دوستانمان در کمیسیون هم پیگیر موضوع باشند. ظاهراً اینگونه است که ثبت نام مجدد غیرقانونی است./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20165

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس