×
رئیس سازمان برنامه و بودجه بعد از حضور در نشست کمیسیون کشاورزی مجلس:

تلاش برای تسویه مطالبات گندمکاران/ آیین نامه های برنامه‌ هفتم توسعه درحال تدوین است

پورمحمدی با اشاره به خرید 12 میلیون تن گندم و پرداخت حدود 170 هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران گفت: به دلیل بسته بودن سقف بودجه با نمایندگان گفت‌وگو کرده ایم تا اجازه بگیریم باقی مطالبات گندمکاران را پرداخت کنیم.

  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
  • ایکانا
  • ۰
  • تلاش برای تسویه مطالبات گندمکاران/ آیین نامه های برنامه‌ هفتم توسعه درحال تدوین است

    به گزارش صبح مجلس؛ سیدحمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۱۰ مهرماه) خود با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: نشست بسیار خوبی با اعضای کمیسیون کشاورزی و وزرای جهاد کشاورزی و نیرو برگزار کردیم که موضوعات مطرح شده در آن مربوط به مسائل سال جاری و بخشی نیز به برنامه هفتم توسعه اختصاص داشت.

    عضو کابینه دولت با اشاره به اینکه در مدت کوتاهی که از عمر دولت چهاردهم گذشته اقداماتی در زمینه اجرای برنامه هفتم توسعه انجام شده و شخص رئیس جمهور روزانه موضوعات برنامه را پیگیری می‌کند، ادامه داد: این اقدامات شامل تشکیل شورای عالی راهبری برنامه پنجساله، تفکیک وظیفه هر دستگاه و ابلاغ تمامی وظایف توسط رئیس جمهور، ایجاد برنامه زمانبندی برای تکالیف ابلاغی و ایجاد سامانه نظارت و رصد می‌شود.

    وی با تاکید بر اینکه براساس برنامه هفتم توسعه حدود ۲ هزار حکم باید انجام شود که برای همه دستگاه ها ابلاغ شده و به سرعت آیین نامه برنامه‌ هفتم توسعه درحال تدوین است، عنوان کرد: بخشی از موضوعات برنامه هفتم به امنیت غذایی و حوزه کشاورزی اختصاص دارد، تاکید دولت و مجلس این است که امنیت غذایی برای کشور جزو اولویت‌ها می‌باشد.

    پورمحمدی با بیان اینکه گندم یکی از موارد مصداقی امنیت غذایی محسوب می‌شود، گفت: خوشبختانه در سال جاری نزدیک به ۱۲ میلیون تن گندم خریداری شده و حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات پرداخت و حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات باقی مانده است.

    وی گفت:به دلیل بسته بودن سقف بودجه با نمایندگان گفت‌وگو کرده ایم تا اجازه بگیریم باقی مطالبات گندمکاران را پرداخت کنیم، در نشست امروز گزارش ارائه شد که چه میزان گندم و با چه قیمتی خریداری می‌شود.

    پورمحمدی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم، سرشماری در بخش کشاورزی است، هر ده سال یکبار دولت اقدام به سرشماری در بخش کشاورزی می‌کند و تمام اطلاعات مورد نیاز سیاست گذاران، برنامه ریزان و تصمیم گیران در مورد بخش کشاورزی را از سراسر کشور جمع می‌کند، تصریح کرد: این سرشماری از اول آبان ماه انجام می‌شود و اهمیت این موضوع را به نمایندگان توضیح دادم که تمام اقدامات باید مبتنی بر آمار و اطلاعات دقیق باشد. سرشماری بخش کشاورزی به صورت سنتی و مدرن انجام می‌شود و از نمایندگان درخواست شد تا از این اقدام پشتیبانی کنند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه رد مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان دغدغه‌هایی درخصوص سال آینده داشتند زیرا در آستانه تقدیم به بودجه سال آینده هستیم مطرح شد و امیدواریم این موارد را در لایحه بودجه سال آینده مدنظر قرار دهیم./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20137

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس