×
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی:

لایحه بودجه سال آینده در صورت عدم توجه به بخش کشاورزی بازگردانده می‌شود

محمدجواد عسکری گفت: اگر دولت در لایحه بودجه سال 1404 بخش کشاورزی را به صورت ویژه مدنظر قرار ندهد با آن مخالفت و به دولت باز می‌گردانیم.

  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷
  • ایکانا
  • ۰
  • لایحه بودجه سال آینده در صورت عدم توجه به بخش کشاورزی بازگردانده می‌شود

    به گزارش صبح مجلس؛ محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز(سه‌شنبه ۱۰ مهرماه) کمیسیون متبوع خود، گفت: در راستای نظارت بر اجرای برنامه برنامه پنجساله هفتم توسعه از رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزرای جهاد کشاورزی و نیرو دعوت کردیم تا در کمیسیون کشاورزی حضور پیدا کنند.

    وی افزود: به واسطه همزمانی شروع به کار دولت و مجلس نگاه ما این است که با نظارت دقیقی برنامه توسعه را پیش ببریم، خوشبختانه برنامه هفتم توسعه در حوزه‌های کشاورزی، آب و محیط زیست به صورت خاص دیده شده اند.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: موضوعاتی مانند خرید تضمینی محصولات، امهال و استمهال تسهیلات کشاورزان، صادرات محصولات، حذف تعرفه صادرات ، توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی، استفاده از تبصره ۱۸ برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی از جمله مواردی هستند که در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گرفته شده.

    وی با بیان اینکه دولت باید در سال اول فعالیت خود اجرای برنامه هفتم توسعه را شروع کند و در نشست امروز اولین گزارش در این خصوص را از متولیان حوزه امنیت غذایی، کشاورزی و محیط زیست اخذ کردیم، عنوان کرد: این جلسه ماه آینده نیز برای نظارت بر اجرای برنامه هفتم توسعه برگزار می‌کنیم.

    عسکری با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه احکام آورده شده و دولت مکلف است تا برای اجرای آنها اقدام کند، گفت: در تلاش هستیم تا فضایی ایجاد کنیم بخش کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست به توسعه و نقطه پایدار برسد.

    وی با اشاره به اینکه اگر دولت تمامی تلاش و همت خود را بکار بگیرد می‌توانیم به رشد اقتصادی ۸ درصدی دست پیدا کنیم، ادامه داد: اگر دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ بخش کشاورزی را به صورت ویژه مدنظر قرار ندهد با آن مخالفت و به دولت بازمی‌گردانیم.

    رئیس کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: دولت باید بخش کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست را به صورت ویژه در لایحه بودجه سال آینده مورد توجه قرار دهد. اگر آنچه که خواسته شده د بودجه سال آینده مدنظر قرار ندهند حتما لایحه بودجه را بازمی‌گردانیم./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20133

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس